fredag 6 februari 2009

Till mina vänner!

1552377z5j8exuc7w_21441057
En vän kan bejaka gif_heart_22
och skärpa alla sinnen.
En vän delar gärna tankar 
drömmar och minnen.

En vän lyssnar och besvarar
och vågar alltid fråga.
Och när du är rädd
kan vännen få dig att våga.

En vän står vid din sida
när livet är hårt.
Och en vän  får dig att skratta
åt det som varit svårt.

En vän bryr sig om dig
och håller dig kär.
Och vännen älskar att se dig precis som du är.

1730857y4mgmr4zke
Kram1056413du7ew3ikmx_25801212




Nilla

3 kommentarer:

  1. Du har så fina bider o dikter..
    Är det dina dikter?
    Carina (crilles mamma)

    SvaraRadera
  2. Tittar in för att önska dig en mysig och bra lördagkväll
    Kram // Hjördis

    SvaraRadera
  3. Hej Carina

    Jättekul att Du tycker om min blogg, det är inte mina egna dikter, har tyvärr aldrig kunnat skriva dikter, hade varit kul om man kunnat. Jag hittar en del dikter på nätet och sedan brukar jag låna en del diktböcker på Biblioteket, även Second-Hand butikerna brukar ha en del fina böcker, så jag plockar lite här och där var jag kommer åt, älskar nämligen dikter som Du ser!!

    Ha det gott!
    Kramen
    Nilla

    SvaraRadera