torsdag 19 februari 2009

Dagens dikt!

1591809zhv1c5qy6z
Här sitter jag nu bara en kort stund innan jag skall ge mig iväg till Asarum. Jag återkommer troligtvis lite senare idag.

EMPATI

Ge mig inte din styrka
men var stark1139348gm3744qpip
så att jag kan hitta min.

Ge mig inte din visdom
men lär mig vad du lärt av din.

Ge mig inte din glädje
men var glad
så att jag kan hitta min.

Ge mig inte ditt liv
men lev
så att jag kan leva mitt.

Ge mig inte din kärlek
men älska mitt hjärta fritt
Anonym författare
(ur boken Kvinnor & galenskap av RSMH)
 

text81   NillaCute%20(1)

1 kommentar:

  1. Hej min vän, tittar inom för att se hur du har det. Här snöar det för fullt så jag har varit ute och dragit undan det mesta, vi har så stor gård så det tar sin lilla tid, det går ju inte så fort heller eftersom jag måste vila mellanåt pga att det känner på mina "fibro" muskler, skönt ändå att kunna röra sig lite, det får ju ta den tid det tar....
    Såg du att Lars-Kristerz gjort skivsläpp, och att de var med i
    TV-4 i går morse. Härliga killar som vi verkligen gillar......
    Önskar dig en trevlig och mysig helg med kramar från mig till dig.

    SvaraRadera