söndag 15 februari 2009

Hemma själv med hundarna

sunday Nu sitter jag här ensam hemma med båda hundarna, Skorpan och Rocky. I morse körde gubben, dottern och svärsonen till Malmö för att hämta vår son Christian. Jag hade tänkt följa med men ändrade mig, jag var trött eftersom det blev sent igår och inte sovit så bra eftersom värken i benet tilltagit, och så tänkte jag att jag kunde passa Skorpan i stället. Hoppas att jag får träffa Madde en annan gång i stället. Hela gänget här från familjen, Madde, hennes tävlingskompisar och hennes tränare skall gå ut och äta i Malmö. Jag tänker be gubben köpa hem någon färdigmat till mig också så slipper vi laga nån middag idag. I kväll ska jag nog lägga upp lite auktioner på Tradera. Jag har en massa böcker som ligger här och skräpar så dom kan jag lika gärna sälja.

Igår tittade vi naturligtvis på Melodifestivalen och jag tyckte det var ett mycket bra startfält, det var ju bra låtar som gick vidare, men jag tyckte också om Markoolios låt, den kan jag tänka mig att lyssna mer på, men min klara favorit var tjejerna i Cookies ‘n Beans, jag är ju en stor diggare av Countrymusik, vet inte om de här tjejerna har spelat in någon skiva, men jag hoppas det, annars kommer det nog en framöver.
linje nallar 2  
Dagens dikt!

Gemenskap

Vår ömhet binder samman timmarnaglimmer12
livet brinner 
i sina allra vackraste färger
dagarna andas
det som aldrig kan tas ifrån oss.

Tänk att få äga dessa ögonblick
bräddfyllda
en samhörighet utan förbehåll
klara
som vattendroppar i solljus.
- Erland Svenungsson -

nice day
Kramiz

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar