fredag 20 februari 2009

Min skumma mage!

Blå glimrande rosfredag

Idag skulle jag ha varit på min sista lymfterapibehandling för den här veckan, men jag har varit lite skum i magen smiley21d så jag fick hoppa över behandlingen, inget vidare att ligga där eftersom lymfterapeuten verkligen knådar magen rejält.

Lite fakta om lymfdränage: Med hjälp av manuellt lymfdränage (massage) ökas flödet i lymfbanorna och man försöker styra över lymfflödet till friska kärl, då tas även slaggprodukterna om hand.

Sonen skulle till AF idag, men i en kurva så var det rejält halt, så han gled av !cid_B62EFBE3-6A82-4427-8251-CA30233DD297 vägen. Som tur var hände det inget allvarligt och han kör ju inte fort. Han fick en bonde som bor lite längre ner på den här vägen till hjälp att dra bilen till rätta igen och sen körde sonen vidare till AF. Bonden skulle ha !cid_6B2DDF4F-CD3E-4FF8-A28E-A1ACB4E36D19 500 kronor för att han drog bilen ut på vägen igen, jobbet tog ca 10 minuter, det är en bra timlön eller hur??!! En del vet smiley005e verkligen hur man tar betalt!! Sonen har ju inte mycket pengar, men nu har han i alla fall varit hos bonden och gjort rätt för sig!

AddEmoticons09766En liten fin dikt!


Blå   
himmel hav
stad ovan molnen
det finns en strand
kärlek  
- Anita Alström -
(ur boken Kvinnor & galenskap av RSMH)

 
AddEmoticons09766Här kommer också en hyllning till alla medelålders kvinnor!oldlady4

 HYLLNINGdemzen_deco_glitter_25

Jag älskar de medelåders kvinnorna
de starka, varma    Flower1d1
de som känner livet
och älskar det ändå.
De skrämmer männen 
mig ger de styrka.
De är vackra därför att de har levat
de arga är vackra
de sårbara är vackra
de rynkiga är vackra
de inte-längre-så-smala är vackra
de står på jorden
de är på jorden
som gudinnor
från en förlorad värld.
- Inga-Stina Westman -
(ur boken Kvinnor & galenskap av RSMH)


Jag vill önska alla läsare en trevlig fredag och en hoppas att Ni får en jättefin helg framöver!

1357707qzsvsm3nio 

Kram e222
bloggOrPage_086376764_222519 Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar