tisdag 10 februari 2009

Bra böcker!

Tuesday1 Idag var jag inne på Kupan i Kristianstad och hittade lite mer grejer, en jättefin väska i näver och ännu mer böcker, några skall ut på Tradera och några kommer jag själv att behålla.

Hittade bl.a lite böcker med dikter och här tänker jag återge några av dessa fina dikter!

Röd glittrande ros Till dej!

Du som har lyckats och har allt i livet,
tänk på de arma i bittersta nöd.
Öppna din hjärtedörr hör dem som ropar
ge av Dej själv och Ditt överflöd.

Dela i värme för alla som dignar
skänk dem din tanke, som husvilla går
Din vänliga omsorg skall ge Dej i signad
långt mer än Du någonsin själv förstår.

Vi borde försöka att stödja varandra,
och tänka på dem som är utan chans.
Då blir vår väg också ljus att vandra
om tanken når vida till sargade land.
- Siri Johansson, 1977 -
 
 Linje och duva ros6
Jag älskar

Jag älskar solen 
den påminner om kärlek -
jag älskar molnet
det påminner om frihet -
jag älskar vinden
den sätter vattnet i rörelse -
jag älskar regnet
det ger livet växt
- Erland Svenungsson -

Önskar Er alla en jättefin kväll!
 KramKatt med bok

Nilla

1 kommentar:

  1. Köper Du på loppis för att sedan sälja på Tradera? Det funkar alltså så att Du tjänar en slant på mellanskillnaden eller menar Du att det är felköp som Du vill bli av med?

    Jag har lagt ut mina Eksjöfynd på min blogg nu om Du vill kika in.

    SvaraRadera