onsdag 25 februari 2009

Pomelo

Scan10003 
Jodå, lite har jag faktiskt gjort idag. Jag har tvättat   Tvättmaskin en del, håller på att köra en maskin nu också, men, tvättmedlet och sköljmedlet är snart slut så i morgon får det nog bli en runda till stan och handla lite. Igår när vi var i stan och handlade så köpte jag en citrusfrukt som jag aldrig har smakat tidigare, jag tänkte äta den ikväll. Den heter “Pomelo”, jag får hoppas att den är god.  
  Pomelo  
bild ros fåglar

Dagens dikt!

Vinden

Livet är som en vind.
Den kan vara kall som blomst
en snöstorm om vintern.
Kylig och rå som en höstvind
i oktober.
Ljum som en sommarkväll:
Varm som en dag i solen.
Fräsch som morgondaggen.
Livets alla ansikten:
Hur vi än gör får vi
ta del av dem alla:
De känns ända in
i själen. Det är de som
får oss att skifta sinnesstämning.
Vindarna alltså…
bild ros fåglar

Ha en underbar kväll mina vänner!
1557421u84zc2s57y 0018_28012850
Nilla

1 kommentar: