onsdag 4 februari 2009

Snäckan!

billed
Vill här dela med mig denna fina berättelse som jag hittade på nätet!

snacka_storSnäckan! 

När min pojke var 4 år så var vi på Mallorca.
En morgon skulle jag ut och springa utefter stranden. Sonen vill följa med. Efter 25 meter blev han trött. Han stannade och jag sprang vidare. När jag vände, såg jag honom som en liten prick, som satt och väntade på mig.
När jag kom närmare såg jag att han gjorde någonting. När jag kom helt nära såg jag vad. Han satt nere vid strandkanten och kastade snäckor i havet. Under natten hade havet spolat upp mängder av snäckor. Han räddade dem tillbaka till livet. Jag tyckte att det var fint gjort, och sa det också.
Men….. det var hundratals snäckor på en meter och stranden var en mil lång. Så jag ville få honom att inse det meningslösa. Jag sa: Det var fint, men vad tror du det spelar för roll att du kastar tillbaka en snäcka eller två. Först tittade han bara på mig. Han hade en snäcka i handen.
Sakta sträckte han upp den mot mig och sa. För den här. För den här spelar det roll.
gallery_54 Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar