måndag 3 maj 2010

Måndag morgon!

1805814a402209533 Ja, så är det första måndagen i maj månad och sista dagen för att deklarera om man nu skall få pengarna innan midsommar. Den här veckan kommer att bli intensiv för familjen Hansen. I lördags var gubben i Olofström för att hålla domarkurs inför SM Boccian som kommer att gå av stapeln i helgen, men tyvärr var inte alla på plats som skulle gå den här domarkursen, så på tisdag får han ta ytterligare en utbildning, denna gång i Vilshult, på onsdag är det sedan dags att köra till Edenryd för att hålla domarkurs där. På torsdag och fredag skall allt det sista inför tävlingarna fixas, på lördag morgon klockan nio skall allt vara klart och allt finnas på plats. På lördag och söndag blir det sedan jobb som funktionärer för hela familjen, på lördag skall
gubb
en, jag och sonen och finnas på plats i Sölvesborg för de individuella tävlingarna i klass 2 och klass 4, dottern och svärsonen skall vara på plats i Olofström, där skall dom sköta sekretariatet för de individuella tävlingarna i  klass 1 och klass 3. På söndagen skall vi allihop vara funktionärer i Olofström, då blir det lagtävlingar i alla klasser.
 902a41955f236548b3902263 b67463873d943d420
Igår var gubben, jag och sonen i Karlskrona för DM Boccia, jag tävlade, gubben och sonen skötte sekretariatet. Mitt tävlande gick inget vidare alls, jag kände mig inte koncentrerad och inte alls motiverad, vet inte varför, men så var det. Det var i alla fall kul att vara på plats och det bjöds på ett mycket spännande finalspel som var så jämnt som det kunde bli, av sex spelare så slutade 4 spelare på samma poäng, så placeringarna fick avgöras på målskillnad och inbördes möte. Guldet gick till Ann-Sofie från Karlskrona HIF, silvret till Ulf Andersson från Olofströms HIF och bronset till en mycket duktigt nybörjare som heter Andreas Holgersson från Karlskrona HIF. Det var första tävlingen för honom och man såg verkligen att han hade känsla för spelet. Det var också kul att träffa alla kompisarna från de olika föreningarna. Efter tävlingarna körde vi till Lyckeby, vi var inne på ÖB och handlade lite, därefter körde vi upp till Spjutsbygd, där uppe bor Dennis. Dennis är en kompis till vår son sedan många år, och han har alltid varit som en son här i familjen, när han var yngre så var han här jättemycket, ja även hans syskon har varit här hos oss ganska mycket. Dennis har en gammal bil som skall skrotas och på denna fanns en bra baklucka som gubben bytte på vår bil, eftersom den andra hade en buckla.

777 094040825d141e51d59616228

Idag är sonen i Karlshamn för jobbcoachning, lite senare idag skall gubben och jag köra till Karlshamn för att jag skall på provtagning på Lasarettet. Utöver det så har vi lite ärenden som vi skall uträtta innan vi beger oss hem, sen behöver jag hem och städa undan lite här, jag behöver också tvätta en hel del. Jag hade tänkt att göra en del igår när vi kom hem från tävlingarna, men jag var helt slut så det blev bara så att jag satt och slappade.
20216564 
8772594 Nilla94856648 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar