söndag 23 maj 2010

Meningsfullt arbete?

1171424r27mys76ck  
Den här dagen blev inte riktigt vad jag tänkt mig. Sovit dåligt hade jag gjort i natt, vaknade trött och med smärtor i benet, lite smärtstillande tabletter blev det och sedan har väl dagen varit ganska bra. Sonen lånade vår bil, han var på barndop i Asarum, därefter var det tänkt att gubben och jag skulle varit i hos Ulf i Olofström för en grillkväll, men så blev det inte. Nu i kväll har gubben skjutsat sonen till  Asarum, han skulle grilla med sina kompisar
.
workneverheardofit-1233
I morgon skall gubben till Arbetsförmedlingen för uppföljning av hans arbetslöshet, får se vad detta leder till, det känns ganska hopplöst just nu. Vi vet att hamnföreningen i Torsö gärna vill ha honom där i sommar, samma “jobb” som han hade förra sommaren, visserligen är det inte jobb på det sätt som ni kanske räknar som jobb, det är alltså en “aktivitet” med samma lön som han har nu under arbetslösheten, alltså 
aktivitetsbidrag, gubben vill gärna jobba där och  för honom kändes det meningsfullt, men nu vet vi inte om Arbetsförmedlingen godkänner detta, det känns om att det kanske till och med kan erbjudas jobb som att gå och rensa skräp i rabatterna som kommunen har, men jag hoppas att gubben blir erbjuden någon aktivitet som verkligen känns meningsfull för honom, han har nyligen utbildats till elektriker genom Arbetsförmedlingens försorg, men han behöver vissa timmars praktik hos en elektrikerfirma för att kunna jobba fullt ut som   elektriker.
Det bästa hade väl varit om han hade fått sin utbildning färdig och slutförd. Jag har hört om hur många som helst som får bra utbildningar genom Arbetsförmedlingen, men utbildningarna blir inte slutförda så att dom sedan kan jobba med det dom har fått en utbildning till.

a-floralpansybouquet 2067166a35x1e8i0t

Något som många borde tänka på, är i alla fall att vi borde vara tacksamma för att vi får vara friska, nu när jag själv är frisk efter en tids sjukdom så är jag tacksam för att jag fick en andra chans här i livet, kanske var det till och med en tredje chans, när jag nu tänker på vad jag har varit med om sedan jag föddes, men kul har jag haft, och jag har verkligen levt livet.

glitterfy0150027T720D31

thinkingOfYou18

1742571ejl714alhm z4ba9399f9ddb0gggggggggggggggg_thumb[6]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar