måndag 31 maj 2010

Helveteseld kallades det förr!

2363993oagu4ihiuk
Ja så kallades bältros förr, det förstår jag verkligen, hade så ont i dag så gubben blev orolig och ringde till Medicinmottagningen på Blekingesjukhuset i Karlshamn eftersom en del av smärtorna sitter ungefär vid lungorna, och efter min andra lungemboli så är man ju lite extra orolig, visserligen bör jag inte få några nya proppar nu eftersom jag medicinerar med Waran, men man är ju ändå på sin vakt när det gäller smärtor som sitter där, efter telefonsamtalet känner vi oss lite lugnare eftersom dom också trodde att smärtorna beror på bältrosen som jag har fått tillbaka.
mdmzdpr
Idag har man ju inte blivit piggare av det här vädret som vi har just nu, det påminner mer om höstväder än om försommarväder, det har regnat och blåst en hel del. I morgon kommer det enligt väderprognoserna att bli ungefär samma väder, först på onsdag verkar det bli lite bättre, det hoppas jag verkligen, gillar inte alls det här vädret, jag tycker inte att jag har lust att göra någonting nu när det är sånt här skitväder. Nu vill jag verkligen ha sommar, det känns som att sommaren helt har kommit av sig.
mdmzdpr
 
Just nu håller gubben på att fota en del saker till mig, jag har länge tänkt lägga ut lite saker på Tradera, men det har inte blivit så mycket av det, men nu ikväll skall jag i alla fall lägga ut lite auktioner, sen får det väl bli mer framöver. Ikväll skall jag också lyssna på Karlavagnen, ämnet är fritt ikväll, hade egentligen tänkt att maila in till programmet om svårigheten att få rätt vård när man lider av en okänd sjukdom, men jag vill inte prata i radio, men man kanske skulle skicka ett mail till programmet i alla fall, det är verkligen en sak som bör komma upp i ljuset, ibland känns det som att man faktiskt blir diskriminerad på grund av att man inte har en sjukdom som är vanlig och som många kan känna igen sig i. Vi får väl se om gubben vågar prata i radio, han är inte lika feg som jag, han har ju också levt med min sjukdom under alla år vi varit tillsammans och kan precis lika mycket om sjukdomen som jag själv kan, däremot är det svårt att få läkarna att lyssna på 1474194rp2m15mlndoss som sitter inne med kunskapen om sjukdomen.

Ett litet citat att avsluta med!

Det gäller att
koppla av i tid,
för att inte
bli avkopplad i förtid.

njkldfadöfadf2

1222417bnlhxz4rqeÖnskar Er alla en

trevlig måndagskväll!

975422pn8rqu0c2w Nilla8086

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar