torsdag 20 maj 2010

Sverige möter Danmark och vem tror ni vinner??

1910868dwopdf0z7j agcthursday5
Ja, nu blir det en snabb blogg innan ishockeyn börjar på TV6, Sverige möter Danmark i kvartsfinalen i Ishockey-VM, vem hade trott att det skulle bli så, inte jag i alla fall, men kul är det, och idag håller jag faktiskt på Danmark. Jag tycker det är en jättestor bedrift av Danmarks ishockey-lag att ta sig kvartsfinalen. Det är helt sanslöst av lilla Danmark med endast 16 ishallar att ta sig så här långt. Vem tror Ni vinner ishockeyn idag? Det hade varit kul att höra vad Ni tror.

PURPLE20HEART20DIVIDER

Egentligen är det alldeles för fint väder att sitta inne och titta på TV, men vad gör man inte när det gäller sport, och särskilt då när det gäller sådana här matcher. Jag hörde också en kul grej idag, och det var att om Danmark vinner matchen så lovar tv-kommentatorn Jimmi Böjgaard att springa naken över Öresundsbron. Jimmi Böjgaard är hockeyexpert på danska TV2 som sänder turneringen. Jag har också läst att på olika ställen på internet sluter massvis med danskar upp bakom den här kommentatorn och vid dansk seger så kommer kanske Sverige att invaderas av nakna danskar, men jag kan säga så mycket som att naket danskt är inget nytt för mig att se, jag har ju varit tillsammans med en dansk i över 30 år, hi hi.

hug_59 
Animation2  glad katt z4ba93927e57672222222222222200020450

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar