fredag 28 maj 2010

Schlagerfiaskot!

2028612h5x5u3an7y Ja, det blev fiasko för Sverige i Eurovision, jag kan visst tycka att Anna Bergendahl är bra och hon sjunger en fin låt men det var inte den låt som skulle vunnit den svenska uttagningen enligt min mening, jag hade min favorit och det var Salem Al Fakir med låten Keep On Walking, jag tror att den låten hade haft en mycket bättre chans, men det är ju bara spekulationer, det får vi ju aldrig veta. Jag har i stort sett struntat i Eurovision sedan den svenska finalen, jag tycker att man blir så trött på tävlingen med alla dessa deltävlingar, så när själva Eurovision skall gå av stapeln så finns det inte samma intresse kvar hos mig. Här kommer en gammal klyscha, “det var bättre förr”, ja faktiskt så tycker jag det, att man borde ha som i många andra länder och som vi hade här förr i tiden, alltså en uttagning till Eurovision, eller kanske man skall lägga ner hela skiten. Vad tycker ni?
29aqywnIdag skiner solen här, ja emellanåt i alla fall, ibland ser det ut som att regnet är på G, men fortfarande inte den där riktiga värmen som man skulle vilja ha nu vid den här tiden. Idag blir det stora röjardagen här, gubben, sonen och ett par kompisar till sonen skall börja på att röja ur garaget och slänga en massa skit, där finns mycket som skall slängas, sen skall alla verktyg sorteras upp och hängas på plats så man kan hitta dom när de behövs, nu verkar det inte vara någon ordning alls därute. I morgon blir det nog en runda till Miljöstationen för att slänga en massa skräp. Vi har också en stor gräsmatta som behöver klippas, men tyvärr är gräsklipparen sönder, gubben har ju en åkgräsklippare, men det är några lager som är helt kassa så han har beställt nya hos en företagare som bor bara några kilometer härifrån, dom skulle kommit igår, men han hade inte fått någon leverans igår. Ibland kan man köpa sådana här lager i vanliga butiker, men eftersom den här gräsklipparen är en amerikansk modell, så är det lite krångligare, dom måste specialbeställas, dom är också lite dyrare än dom man kan köpa i de vanliga butikerna, nu hoppas jag att de kanske har kommit idag så att vi kan klippa gräset, annars får man nog slå det med lie.
29aqywnNu skall jag i alla fall ner i källaren och slänga lite tvätt i maskinen, och sedan skall jag ta hand om disken från i går kväll, det känns så  skönt att jag kan gå ner för att tvätta, hänga upp tvätt och sedan gå upp igen utan att bli andfådd, det var ju inget vidare tidigare med mina proppar i lungorna, jag hade ju under minst 4 månader ingen ork alls, klarade ingenting utan att vara helt slut.
1239k6s zwm9fz3bb3a
15eehjo glitterfy0045249T504D33

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar