söndag 18 oktober 2009

Våldet i vårt samhälle!


filnamn-6aa6053597378c6f50edd78e6a7f32e84979ad8d8e27a
Nu är den här dagen till ända och det har varit en lugn dag, frånsett att jag idag var jag orolig när jag ringde sonen och han inte svarade på sin mobiltelefon. Jag visste att han och några vänner
varit ute på krogen i Karlshamn inatt och när han inte svarade så  började oron mala.

Det är ju snart 2 år sedan sonen blev misshandlad i Karlshamn en lördagskväll på vägen hem från krogen. Ett helt oprovocerat våld av ett gäng för att min son inte hade cigg. Det mest sjuka i det här är att hela utredningen lades ner trots att det fanns vittnen till händelsen, polisen var snabbt på plats eftersom dom var i närheten och polisen har även ringt sonen för att kolla diverse uppgifter angående skadestånd, vi vet också att personen som utförde misshandeln erkänt, ändå lades utredningen ner. Var är rättsväsendet och vår rätt i samhället på väg? Kan man känna sig säker i vårt samhälle?  Nej skulle jag svara på detta.

Jag såg också ikväll på SVT ett program som heter “Fallet” och ikväll var det “Rödebydramat” som var det s.k “fallet”, en tragedi för alla inblandade, detta hade inte behövt hänt om socialtjänst och polis hade gjort vad dom kunnat, och sist men inte minst skulle föräldrarna till ungdomarna i mopedgänget tagit sitt ansvar.

Nu skall jag snart sova i alla fall, sonen är hemma sedan flera timmar, han och hans kompisar hade haft jätteroligt igår, precis som det skall vara.

enc1_33288087 Nilladisney(2)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar