torsdag 22 oktober 2009

I Sölvesborg finns inga parkeringsvakter!

50f2a65f81792680 Hejsan Vänner!

Ja igår blev det inte så mycket bloggande som jag hade tänkt mig, men ibland blir det inte som man tänkt sig så är det bara. Igår var det en solig och ljus dag här medans det idag än så länge i alla fall är mörkt och trist så man behöver ha tänt här.

Idag väntar jag besök av min väninna, det skall bli roligt att träffas och prata lite över en kopp kaffe, det är så kul för vi har känt varandra sen barnsben och alltid hållit kontakten, även om det ibland kan gå långa tider som vi inte ses.

36acee4acc62c31fe0c

Igår läste jag att parkeringsvakterna i Malmö skall få ha kamera på sig för att minska hot och trakasserier och det kan väl kanske behövas i storstäderna men något som jag inte kan få in i min skalle är varför det skall vara OK för parkeringsvakterna att ha kamera på sig när inte brandbilarna i samma stad fick montera kamera på bilarna, nej då vägde de boendes integritet tyngre än intresset att övervaka. Jag tycker att skall det nu vara tillåtet för parkeringsvakterna att ha kamera så borde det väl va minst lika självklart att brandbilarna och ambulanserna i t.ex. Rosengård i Malmö kan få ha kamera, dessa yrkesgrupper finns där för att rädda liv. Sen kan jag bara tillägga att här i Sölvesborg har vi inga parkeringsvakter och jag hoppas vi slipper det i framtiden också, i vår lilla stad är det gratis att parkera, men man skall ha en P-skiva, och vad det gäller brandbilar och ambulanser kan dom köra fritt utan att bli attackerade.

(75) bloggOrPage_083880274_203946

Nu skall jag ha mitt första kaffe för dagen och det skall bli så gott!

filnamn-ec9261e1bd80ebcc251ac3608713490449b636af88e9c 01cc125fe7d1a885 Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar