fredag 9 oktober 2009

Barack Obama fick fredspriset för vad?

VIT  
Ja, här är jag med denna undran!!

heimerson_kavaj_623635b Jag håller med Staffan Heimerson som kan mycket om utlandspolitik, han säger, enligt Aftonbladet:

“– Obama är självklart förtjusande och fascinerande, men han har under sina första nio-tio månader som president inte gjort någonting för fred i någon bemärkelse, säger Heimerson.

– Obama ska ha priset om tre år när han sytt upp ett fritt och självständigt Palestina och ett säkert Israel. Tills dess får vi be om största möjliga tystnad.”

  11bdce4f2c6049bc
Enligt Åsa Linderborg, på Kulturbloggen i Aftonbladet så borde fredspriset läggas ner och jag kan bara hålla med, visserligen kan man beundra Barack Obama för mycket, men knappast för hans fredsaktivism, se hela Åsa Linderborgs inlägg här:

http://blogg.aftonbladet.se/kulturbloggen/2009/10/lagg-ner-fredspriset

Ja, man kan undra vad norrmännen tänker på, jag skäms faktiskt också å deras vägnar!

Yg_(7)
Men nog om detta för idag, imorgon gäller det Danmark-Sverige, fotbollsmatchen i Idrætsparken
i
København, då gäller det verkligen att ladda upp
framför
teve SKL_1_~1!cid_FFC36CB4-B5AF-4DAD-8A63-7B66DC0C6F9BTV:n med godis och  annat.

Jag kommer inte tala om för Er förrän i morgon vilket lag jag håller på, retasdet får ni fundera på, men jag kommer att delge er det innan kampen i Parken. Ikväll kommer vi ha lite förfest 
!cid_009301c85af5$742a3670$0300a8c0@plummer679d30d 13_4_10 här inför kampen.

sverige-flagga-webb-2Danska_flaggan

See You tomorrow!

6d75440451e693c5 Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar