fredag 30 oktober 2009

En liten resumé

filnamn-501a49a1b49557552381fb67165796084ae5a70d356e6
Här kommer en liten resumé över min vecka!

bloggOrPage_086481745_204734

Måndagen var ganska lugn här hemma, ringde en del samtal angående mina sjukvårdande behandlingar.
filnamn-ed1da38f4eda5294ba8634e756e1f6224ae6ae495dfc4 
I tisdags morse fick vi samtal från en bekant i Olofström, lite information blev det angående handikappidrotten och en tråkig nyhet, det brann nämligen i Olofström och räddningstjänsten hade jobbat sedan tidiga morgontimmar med att släcka branden, det var “Företagscenter” i Olofström som brann, i fastigheten fanns 19 företag inhyrda. Polisen har upprättat en anmälan om grov mordbrand och polisen misstänker att branden var anlagd, de letar nu ledtrådar för att lösa mordbranden där fastigheten totalförstördes och värden för minst 50 miljoner kronor brann upp. I tisdags eftermiddag var gubben och jag en runda in på Sweden Rock Shop för att hälsa på svärsonen som jobbar där.

eppbvxmk(1) versioncbaeebebcfdbc
I onsdags kom min väninna hit vid 11-tiden, sen körde hon, jag och gubben iväg till Kristianstad, det blev också en tur ner till Hörby och Höör innan vi begav oss hemåt igen. På kvällen hände något alldeles extra, mycket mer kan jag inte säga, men jag kan ju säga så mycket som att en finare vän än vad min väninna är, det finns inte.

hstekorre  MiceFlowerpot

Igår torsdag var jag i Asarum för att träffa min nya lymfterapeut, jag skall börja på behandling hos henne på måndag, men hon ville träffa mig innan för att kolla mitt ben och för att höra mig berätta min sjukdomshistoria angående min sällsynta diagnos (Klippel-Trenauney-Weber Syndrome).

1680701dp4v012tad  pple(8)

Idag har jag inte mått så bra, har faktiskt haft ont i magen flera dagar nu, hoppas snart att det blir bättre. Nu har gubben och jag varit hemma i ca 1 timme, vi har nämligen varit iväg till Kallinge flygplats för att lämna av sonen, Christian vid flyget. Han flög till Stockholm ikväll, i natt kommer han att övernatta hos en kompis i Skogås, den här killen som han övernattar hos har tidigare varit bosatt här nere i Sölvesborg och faktiskt även varit boende hos vår grannfamilj här i Ebbalycke. I morgon skall Christian åka buss ut till Nacka, där skall han träffa “Madde” som flyger ner från Umeå till Stockholm imorgon, hon skall nämligen tävlingssimma under lördagen och söndagen, det är ju den här helgen en stor tävling för Handikappidrott, nämligen Stockholm Games – Stockholm Para Games, simtävlingarna kommer att anordnas av Nacka HI och gå av stapeln ute i Nacka Simhall. På söndag efter tävlingarna kommer Christian att flyga vidare till Umeå för att tillbringa några dagar hos “Madde”.

halloween12

Nu skall gubben och jag bara ta det lugnt, i morgon blir det middag här med dottern och svärsonen.

versionaccbacebfece

Önskar Er alla en trevlig

kväll, ta väl hand om

varandra!
 

 filnamn-30b2511489f04c4b87753da45add177a4ae82553bcfaa
HalloweenNilla
app_full_proxy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar