lördag 31 oktober 2009

Alla helgons dag!

 blbjwzpo him(7)
Idag har
dottern, svärsonen och jag varit på kyrkogården och tänt ljus, nu är vi tillbaka här hemma i Ebbalycke. Gubben och jag kommer ikväll att bjuda dottern och svärsonen på middag här.

filnamn-cc05f9dee7a63f13ec97464e42a092564ae6f01f27721

Ikväll tänder vi ljus och minns våra nära och kära som inte längre finns med oss. Det är många som saknas och finns i mitt hjärta, vi minns dem med ljus, värme, glädje och skratt…

Ni finns för alltid i mitt hjärta!

filnamn-cc05f9dee7a63f13ec97464e42a092564ae6f01f27721

Tänd ljus!

Låt inte mörker hindra dig
att söka Ljuset!
Och när du funnit det,
låt andra se, pröva, övertyga sig.

Vill du, att ljus ska leva,
tänd då hos andra
samma längtan.

Tänd frimodighetens ljus
i rädslans mörker,
tänd rättens ljus
i korruptionens mörker,
tänd frihetens ljus
i ofrihetens mörker,
tänd trons ljus
i förnekelsens mörker,
tänd hoppets ljus
i förtvivlans mörker,
tänd Kärlekens ljus
i dödens mörker.

Tänd ljus!!

~~ Bo Setterlind ~~

5_59103954

Nilla

1 kommentar:

  1. Hej Nilla! Jag har just läst om din vecka. Du har att göra minsann sen skriver du så bra och mycket. Sen alla fina bilder du placerar så rätt. Var sjutton hittar du allt? Jag tycker du är fantastik i ditt kämpande med bla. din sjukdom. Skulle varit roligt att träffa dig i verkligheten.. Kanske det går att få till nån gång när du skall till Varberg. Nu önskar jag dig en bra vecka och lycka till med ditt besök hos läkaren. Varma kram till dig vännen.

    SvaraRadera