måndag 12 oktober 2009

AF och JET med tankkort som inte fungerar!

wonderfulweek 
Här sitter jag nu och väntar på gubben,  han är inne på Arbetsförmedlingen,blogg_11240 där är det
information om ett nytt projekt som dom ville han skulle gå på men nu är det ju så att gubben har gått färdig sin elektrikerutbildning, men behöver 1600 timmars  arbetspraktik för att han skall få det slutliga certifikatet så att han kan ta jobb som elektriker. Han har framfört detta till AF och då kan man ju tycka att det skulle vara mycket bättre att han kan få denna praktik i stället för att börja på något helt annat som inte verkar kunna leda till jobb. Det är ju lite löjligt annars att AF bekostar en lång utbildning som inte kan slutföras. Vi får väl se vad han får reda på idag. 
HöstFlower En annan sak som gör mig riktigt 36_1_28 arg, det är att JETjet_top_start  har något problem med sitt datasystem. 00020075Här i Sölvesborg bytte JET nyligen till nya pumpar på sin tankstation och då fungerade inte mitt gamla jetskugga tankkort, det var nog ganska slitet. Jag ringer då JET och dom skickar ett nytt kort och faktiskt ett extra kort också så att gubben och jag kan ha varsitt. När vi skulle tanka med de nya korten, så får vi en felsignal att kontot är spärrat, då ringer vi JET som säger att dom har problem med sitt nya system, men dom skall naturligtvis ta bort spärren, när gubben är i stan några dagar senare och behöver tanka, då   fungerar fortfarande inte kortet, samma felsignal, 000200BAirriterade ringer vi då JET igen, dom ursäktar sig och löser upp spärren och vi kan tanka. Nu var ju allt frid och fröjd tänkte jag men när vi nu i helgen skulle tanka igen så får vi samma felsignal som säger att kontot är spärrat, nu är jag riktigt 36_1_30 uppretad, tänk nu om vi hade varit  långt hemifrån utan pengar och bara möjlighet att tanka med det här tankkortet, vad F*N hade man då gjort. Idag blir det till att ringa igen, egentligen tycker jag att man borde få någon kompensation för detta, eller vad tycker ni?? Det är ju inte vårt fel att dom inte kan sköta sitt datasystem.
ad4 Igår kväll kom dottern och svärsonen hem hit och hämtade sina husdjur. Dom var ju på 0002013F Sweden Rock-Kryssningen mellan Stockholm och Åland torsdag-fredag och vi hade lovat att passa deras djur hela helgen så att dom kunde besöka
släkten uppe i Bergslagen. Det var säkert en stor   överraskning när dom bara dök upp så där helt oväntat, men som sagt nu är dom hemma här i Blekinge igen och Christer är tillbaka på jobbet i Sweden Rock Shop, Anette går arbetslös, men skall börja på sin utbildning till undersköterska efter nyår så allt går sin gilla gång.
 

xdxgmvn(3) 

Idag blir det lite jobb för mig att packa Tradera-vinster så att vi kan posta version-3ef79ac9b769f3215d2096c9763af6b8 dom senare idag.

0002014C

Nu skall jag strax fixa lite img_464618f588d39 kaffe så att gubben och jag kan fika lite när han kommer hem, sen behöver vi nog version-d21961d22904174cf7517ad78f92c7c0 elda lite  också, det är lite 000200BC småkallt här inne idag.

pgtgvtypf Nillarosa(2)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar