söndag 11 oktober 2009

Lars Lagerbäck avgår!

imageru
Idag har jag lagt upp en massa Tradera-auktioner men tänkte nu ta en paus i detta arbete, har lyssnat på Radion och läst lite tidningar på nätet, nu är det klart att Lars Lagerbäck avgår som förbundskapten för det svenska landslaget i fotboll, även Roland Andersson avgår. Beslutet att avgå är taget tillsammans med fotbollsförbundets ordförande Lars-Åke Lagrell.

lag3_1044184l_1044207l
Bilden är lånad från Aftonbladet.

“– Jag har varit väldigt privilegierad som fått hålla på så här länge med de här killarna. Men jag är jäkligt besviken att vi i det här kvalet inte fått in bollen, säger Lagerbäck.”

LAGBILD Lagbild lånad från “Svensk fotboll.se”

Om Sverige mot förmodan skulle ta sig till VM fortsätter duon Lagerbäck/Andersson över mästerskapet, men slutar därefter. Det finns ju en liten chans att Sverige kan ta sig till VM och det är om Malta tar poäng mot Portugal på onsdag, detta tror jag inte finns på fotbollskartan, men man skall aldrig säga aldrig.

version-e735a828af800a33387a1e2528471c4e


Henrik Larsson Henrik Larsson meddelade också idag att han slutar i landslaget.

“- Jag lär inte satsa på flera mästerskap. Allt har sin tid, sa 38-årige Larsson, som har en sextonårig landslagskarriär bakom sig.”

Henrik “Henke” Larsson, en av Sveriges största spelare genom tiderna, jag kommer så väl ihåg när jag första gången såg honom spela, det var i en match mellan Mjällby AIF och Helsingborg nere på Strandvallen i Hällevik, Henrik i sin häftiga frisyr med rastaflätorna, jag tror att Henke vid detta tillfälle var så ung som 16-17 år och redan då såg man att han skulle gå långt den här killen, sen gillar jag Henke också av den anledningen att han aldrig är skrytsam, han är ödmjuk och en väldigt fin person.

_41791842_larsson_getty    2513leendeboll-anilib_10646856disney_315  HenrikLarssoniwhvtz(4)
Bilderna på Henke har jag googlat fram.

Tack Henke för all den fina fotboll som Du har presterat och bjudit oss fotbollsfantaster på!thankyounoteforests version-c40978453f15190390605f7ce0bc5acd Nillasvenskflagga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar