tisdag 20 oktober 2009

Loppisrunda och Melodifestivalen 2010

 monate00015 552064nfpt5u60ut 678195bw6sb2nnet Idag på eftermiddagen blev det en Loppis-runda för mig och gubben, ja sonen följde också med för  omväxlings skull. Till att börja med så blev det
“Kupan” i Kristianstad, där hittade vi en hel del fina saker, en del som skall ut på Tradera, och en del fynd till mig själv, sonen hittade också ett par jättefina skor, därefter begav vi oss iväg till ÖB eftersom sonen skulle handla en del grejer där. På hemvägen blev det in en runda på Norrebodens Secondhandbutik i Sölvesborg där vi hittade en hel del saker också. Nu har vi varit hemma några timmar och bara tagit det lugnt, troligtvis dyker dottern och svärsonen upp här om en stund på lite fika.

I dag har jag fått några nya vänner på Facebook, bl.a. så har Dan Hylander bekräftat min vänansökan och det blev jag så glad för och därför lade jag ut en låt här med Raj Montana Band, i det här bandet var ju också Py Bäckman en av bandmedlemmarna. Py har jag sedan ett tag tillbaka som vän på Facebook och jag så glad för Py har tillsammans med Micke Wennborn fått med en låt som heter “Magisk stjärna” till nästa års Melodifestival. Nästa måndag kommer Py också att vara gäst i “Fråga doktorn”, programmet sänds måndagen den 26 oktober
på SVT kl. 18.15.

Till “Stad i ljus” gjorde Py Bäckman både text och musik, den här låten framfördes av Tommy Körberg i Melodifestivalen 1988, denna underbara sångare som jag räknar som en av Sveriges bästa artister, och visst är musik hälsa för själen.

upud7bqx

heart3 Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar