söndag 4 oktober 2009

Körslaget och Sweden Rock Shop!

bbsunday autumn-leaves-smiley
Här har  7c3215e009d16469 2v9fcc3blåst och regnat något alldeles förtvivlat i natt, jag  vaknade jag vid 05.30 och kunde inte sova, tittade på TV ganska länge, bl.a gick det en bra film, sen när den var slut så var jag jättetrött, somnade om, och sov ganska länge.

sunline2

Igår kväll hade jag tänkt titta på “Här är ditt liv”, men sen var jag inne en stund på min Facebook-sida, pratade med en tjej som min son var tillsammans med för några år sedan, hon bor i Lycksele, hon var här nere och hälsade på en gång under tiden som dom var tillsammans. Då när vi pratades vid igår så sade hon att hennes pappa skulle vara med i “Körslaget, i Team Pontare, och då ville jag naturligtvis titta på “Körslaget” som sänds i TV4, programmet var verkligen bra med massor av fina körledare. I gårdagens program åkte inte någon kör ut, det blir först i nästa veckas program som någon får lämna programmet. Däremot fick man reda på vilka 3 körer som fick flest röster, 1:a kom kören från Älvdalen, körledare var Stefan Nykvist från Larz Kristerz dansband, 2:a kom kören från Jönköping med Amy Diamond som körledare och 3:a kom kören från Lycksele med Roger Pontare som körledare.

sunline2

Idag vid middagstid kom Roland och Lukas hit, gubben satte in en diskettstation i Rolands dator, sen blev det fika och en liten pratstund. Dottern och svärsonen kom hit medans vi satt och fikade, dom skulle ner och göra klart en del i Sweden Rock Shop inför Sweden Rock kryssningen som dom skall åka på i helgen, svärsonen skall ju jobba ombord på Silja Galaxy med försäljning under kryssningen. Gubben passade deras hund Skorpan idag, jag följde med dom ner till Shopen, vi har prismärkt och packat ner varor som dom skall ha med till försäljning. Det var jättekul att få komma ut och “jobba” lite.

sunline2

Nu när vi kom hem skulle vi ha kaffe och kanelbullar, det är ju nämligen “kanelbullens dag” idag, jag trodde nämligen att vi hade kanelbullar i frysen, men det var wienerbröd som vi hade, så det fick bli det i stället, det gick ju bra det också.

rain 9813806_204351

Nu skall jag strax titta på söndagsdeckaren
“Kommissarien och havet” på TV4.
Have a great evening
01cc125fe7d1a885 Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar