lördag 20 april 2019

Som jag har ställt till det...


Idag har jag verkligen ställt till med extrajobb här. Jag var uppe ganska tidigt och efter ett par timmar åt Tony och jag frukost tillsammans. När vi var klara med frukosten började jag diska och då hände första missödet när jag slog sönder ett glas. Dessa glas är i stort sett okrossbara... ja dom tål i alla fall väldigt mycket men idag lyckades jag att ha sönder ett av de här glasen. Jag fortsatte med disken och Tony fick extrajobb med att plocka glasbitar och sedan dammsuga. Visserligen hade vi tänkt dammsuga idag ändå, men det fick bli lite tidigare än det var tänkt. Efter detta så drack vi varsin kopp kaffe och sedan skulle Tony bädda min säng och då var det dags för nästa grej som gav extrajobb för "min stackars make". 😝 När han skulle sänka huvudändan av min säng så fungerade inte den elektriska höj- och sänkbara grejen till min säng. Nä, då har jag tydligen kört sönder en elkontakt med min säng så det blev extrajobb med detta också. Det är ju i alla fall tur att jag har en elektriker i huset som kan fixa sånt här.



Vi har inte något planerat för vår Påskafton så det kommer troligtvis bli en lugn dag. Ikväll skall vi grilla eftersom det är strålande solsken och just nu ca 19 grader varmt här.

Påskdikt av Joel Rundt (1954) 

Vårljust landskap med smältande snö,
gråa åkrar i sol och tö,
anande, väntande odlarens frö —

älvens frigjorda, vårstarka brus,
eldar i skymmande påsknattsljus,
högtid och andakt i åldrigt Guds hus —

helgdag och fred över hembygdens jord,
påskliljors sken över dukade bord,
väckande tankar och värmande ord —

allt som själar och hjärtan berör,
värt att minnas och tacka för.



Önskar alla läsare en jättefin Påskafton!
Ta väl hand om Er och varandra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar