fredag 5 april 2019

Denna dag med läkarbesök!


......._.¤ª"˜).) ˜"ª¤.
...... 0( ☻ ¸¸ ☻ )0
__ oOo._-,_,-__oOo__
🌞 Hejsan kära läsare!💜🌷

Idag fick jag gå upp tidigare än vanligt eftersom jag skulle infinna mig på Blekingesjukhuset i Karlshamn redan klockan 08:40. 

Jag hade en tid på Öron- näsa- halsmottagningen där dom skulle kolla rören i mina öron. Jag fick ju insatt rör i öronen för lite mer än en månad sedan. Precis när dom hade satt in rören så hörde jag jättebra men efter bara några dagar var min hörsel sämre igen så jag fick ringa och boka den här tiden. Egentligen skulle jag inte kallats till något återbesök förrän 6 månader efter att rören var insatta men jag kände att något var fel eftersom jag hörde dåligt och det har runnit vätska ur öronen hela tiden. Idag kom jag till en läkare som hade träffat mig för många år sedan när jag låg på Intensiven i Karlskrona, det var då när det var riktigt dåligt med hörseln efter att dom tagit bort "tracken" som jag hade haft i halsen. Idag började han med att kolla rören och såg att det var inflammerat i öronen, han tog bort röret ur vänster öra eftersom det var ett hål där i trumhinnan, däremot lät han röret i höger öra sitta kvar och sedan tog han odling för att kolla vad det var för bakterier och om jag behöver byta droppar. Fram tills att vi får svaret på odlingen skall jag använda samma droppar som jag haft tidigare och sedan får vi se om det blir byte av droppar. Läkaren satte sedan upp mig på en ny tid nästa fredag då öronen skall kollas och rengöras igen. Han kollade också näsan och sade att jag skall fortsätta med oljan som mjukar upp och undviker att jag får näsblod nu när jag använder syrgasen. Efter detta ville han kolla mina örontrumpeter, detta gjorde han genom att bedöva näsan och sedan sticka in ett instrument så att han kunde se örontrumpeterna. Även om han hade bedövat näsan så tyckte jag att detta var en jobbig undersökning och tårarna forsade. Usch, säger jag... att undersöka öron- näsa och hals är jobbigt!
När jag var klar på sjukhuset körde vi till Lidl där Tony var inom för att handla några frallor och lite annat till mig. Tony hjälpte mig in med grejerna när vi kom hem innan han körde iväg till jobbet. Jag åt mina frallor och drack kaffe innan jag började fixa lite här hemma.

Önskar alla läsare en jättefin fredag!
               Ta väl hand om Er och varandra!



Nilla💜🌞



1 kommentar:

  1. Men usch, bara att ta en näsodling är ju fruktansvärt obehagligt. Och så var ut ur öronen, stackare! Jag hoppas verkligen att du får må bättre snart!

    SvaraRadera