fredag 12 april 2019

En händelserik dag med läkarbesök och intervju!


Idag har det hänt en hel del här. Jag var uppe tidigt och gjorde mig klar för att infinna mig på Blekingesjukhuset i Karlshamn, först blev det provtagning för att kolla mina blodvärden. Dessa provsvar skall sedan skickas till min läkare på Thorax som skall utreda varför mitt blodvärde har varit så lågt. När jag var klar på laboratoriet var det dags för läkarbesök på Öron- näs- halsmottagningen där jag först fick träffa en läkare som kollade i mina öron och rensade ut en hel del vätska från öronen. Han var lite osäker så han tillkallade en äldre läkare som också kollade mina öron och sade att jag skulle fortsätta använda örondroppar i vänster öra där jag inte har rör kvar, sedan blir det återbesök om 2 månader. Då skall det troligtvis göras ett hörseltest och sedan får vi se om jag är i behov av hörapparat.

 
  
När vi var klara på sjukhuset körde vi till Stora Coop i Karlshamn där Tony var inne och handlade några färska frallor samt lite andra grejer. När vi kom hem smakade det fantastiskt gott med dessa frallor till frukost. Klockan 12:00 kom DHL med leveransen av de nya fönsterna och klockan 13:00 var det så dags för mig att bli intervjuad av en reporter från Blekingeposten.


Efter detta kändes det som att luften gick ur mig totalt, jag är verkligen inte van vid att ha så här mycket uppbokat på en och samma dag, men jag har haft en dag då jag känt mig ganska pigg. Nu blir det slappande resten av dagen för vår del och ikväll struntar vi i att laga någon mat, i stället kör vi med "hämtmat".
Önskar alla läsare en fortsatt fin fredag!💜
Ta väl hand om Er och varandra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar