torsdag 4 mars 2010

Känner mig “Groggy”

2546212zkwxbfbala Här sitter jag nu och känner mig “groggy” efter att jag stoppat i mig en massa smärtstillande medicin, men solen skiner och jag  tänker; att så himla länge kanske det inte är tills våren är här på riktigt. Vi har i alla fall haft soligt och fint väder här nu i flera dagar och det känns härligt, visserligen ser man all skit, allt damm som finns överallt och fönster som behöver putsas, men det sägs ju att dammtussarna är änglarnas tofflor, så för mig som älskar änglar så det känns ju fint att dom har varit här och hälsat på.

1286328pcrtzmfjax

Längtar till våren och sommaren är vi nog många som gör, men sov du lilla….

ritb_view_vide600px

Sov du lilla videungvideung12

Sov du lilla videung
än så är det vinter.
Än så sova björk och ljung
rosor, hyacinter.
Än så är det långt till vår,
innan rönn i blomma står.
Sov du lilla vide,
än så är det vinter.

Solskensöga ser på dig,
solskensfamn dig vaggar.
Snart blir grönt på skogens stig,
och var blomma flaggar.
Än en liten solskensbön:
vide liten blir så grön.
Solskensöga ser dig.
Skolskensfamn dig vaggar.

 2565354qaxp6c7nte2565354qaxp6c7nte

Här får ni också en liten dikt med tanke på dammtussarna och änglarna!

En liten skyddsängel gick genom ett mörkt rum,
släckte sitt strålande ljussken och hängde upp sina vingar.
Gav en öm puss på din kind och satte sig bredvid dig.
Denna skyddsängel sitter bredvid dig dag och natt
så ingen skall göra dig illa eller att inget hemskt skall hända dig.

467980r81re9x9km 

Och du... Dammtussarna under din säng är änglarnas tofflor. Så ha aldrig dåligt samvete för att du inte städat! 

showinlove

glitterfy0045319T470D30 1132616d85edthe8l

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar