måndag 8 mars 2010

Internationella kvinnodagen och Saltön

61a8514a48096bbd00463252f00c6f72 Idag är det Internationella kvinnodagen, denna dag som dessutom i år fyller 100 år. En dag som egentligen inte borde finnas, eftersom det enligt min mening borde vara en självklarhet att alla kvinnor världen över borde ha samma skyldigheter och rättigheter som männen, men tyvärr är livet inte alltid vad det borde vara. 
Skänker härmed en tanke och en hälsning till alla underbara kvinnor, världen över.

 gumma-mullig_76923919  version-95e8566a583e23af4cf4d8b7227ed98a version-7112d472140cdf19af6f91fe21c22772

Nu till något helt annat, som man brukar säga, ikväll börjar Saltön igen på TV, denna underbara TV-serie, filmatiserad efter böckerna av Viveca Lärn. Jag har läst alla böckerna, men det var ett tag sedan, nu längtar jag till ikväll när jag igen får bekanta mig med de olika karaktärerna i denna underbara serie från det vackra Bohuslän.
7847rgr1muugeb Vill också här i min blogg också gratulera The Playtones som igår gick direkt in på en 6:e plats på Svensktoppen. Stort Grattis till de goa killarna i The Playtones, tilläggas bör att deras skiva fortfarande ligger etta på Skivtoppen, det är stort!

hugs20 Nillapussssssssss

2 kommentarer:

  1. Hej Nilla!! Som nu blivit min nya bloggvän!!! Kul!! Jag har länkat dig, så då hittar jag igen den igen..och tittar. Fina bilder du har!! FÅR JAG låna nån bild nån gång på mitt inlägg???
    Jag vill bara fråga!!! En del tillåter och inte en del. Och om jag inte får så gör jag det inte...
    Kommer att titta o bläddra mer på din senare. nu är det mitt i natten.
    Sitter samtidigt och lyssnar på en CD för att lära mig nya sånger, som jag skall spela dragspel till, på söndag.
    Spelade aktift för /min ungdom. Har varit med i Frälsningsarmen och då spelade jag med på "Gator och Torg"....Nu är jag med i pingstfärsamlingen här i eskilstuna.
    Jag fick min BARNATRO, redan som barn...så den finns djupt i mitthjärta, även om man har gjort många felaktiga val många gånger under livet, men även då har min TRO burit mig igenom....
    Kramen till dig min nya vän!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Nilla....
    Jag lyser med min frånvaro men blogglusten är lite tappd för tillfället, det har varit mkt hemma å överallt. Jag hoppas att du har det bra att våren närmar sig. Snön vräker ner här just nu...
    Kram å trevlig helg!
    Kattatanten

    SvaraRadera