onsdag 17 mars 2010

Happy St Patricks Day!

 2701410a2tsn7nivw  stpatdog
Idag är det Irlands nationaldag och det är landets skyddshelgon man firar, d.v.s St Patrick. Han sägs vara den som tog kristendomen till Irland. Man vet inte exakt när han levde, men det sägs att han dog den 17 mars år 461. Så här kommer en hälsning till irländare världen över.47c9c479

A-CAT_W_SHAMROCK   Klöver 


Mycket är på gång här just nu. Idag har gubben och sonen varit iväg med en massa skräp till Miljöstationen, jätteskönt att bli av med det, men
det blir mer skräp att slänga, man har ju en viss förmåga att samla på sig en massa grejer. Vi har ett rum i källaren där vi sätter undan grejer som inte används för tillfället, men sen blir det många gånger så att grejerna står där under långa tider utan att det blir använt. Jag har en hel del saker som inte har använts på jättelång tid och då tänkte jag att grejerna lika gärna kan slängas eller eventuellt skänkas till något Second-Hand, så jag har planer på att i morgon börja rensa i det här rummet, det värsta är att jag  ändå får lite panik när jag skall slänga saker, frågor som snurrar i huvudet är om jag kommer att sakna grejerna eller om det inte kan vara bra att ha, men nu måste jag vara kritisk och slänga, jag har alldeles för mycket “bra att ha grejer”, sedan handlar jag ju ganska ofta på Second-Hand så det fylls ju på med saker hela tiden. 
st-patricks_6 992851r2bfwa35ve 

Idag har jag lagt ut en del böcker på Tradera, hoppas dom blir sålda nu, har lite saker till som skall auktioneras ut, hade tänkt lagt upp dessa auktioner ikväll, men tyvärr det blev inte av, det kommer fler tillfällen!
 
2702480y3e06n9ukc

leprecon_78995719_thumbHappyStPatDaySmileyShamrockBounces
glitterfy9052225T413D34_thumb  ShamrocksFlowerBoxBunny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar