onsdag 1 maj 2019

Denna väntan gör mig tokig...


Go´ kväll kära läsare!


Så är snart denna 1:a maj också över. Jag mår inte så bra för tillfället, jag väntar på att få kollat mitt blodvärde som inte var bra vid senaste provtagningen. Min hjärtläkare på Blekingesjukhuset bad mig ta några blodprover och det gjorde jag för
3 veckor sedan. Provsvaren visade att mitt blodvärde var ännu lägre än tidigare men att jag inte hade någon järnbrist så läkaren ville att det skulle göras ytterligare utredningar varför jag har denna blodbrist. Han skrev då en remiss till Medicinkliniken på Blekingesjukhuset i Karlskrona och jag fick en bekräftelse förra torsdagen på att remissen har kommit fram men i brevet står också att det kan dröja
3 månader innan jag får en tid för utredning. Jag tycker att detta borde vara en akutgrej eftersom blodvärdet hade gått ner ytterligare och i dagsläget vet jag ju inte om det är ännu lägre eftersom jag är väldigt trött och orkeslös.


Inte nog med detta så bet jag sönder en tand idag. Det är en tand som är lagad väldigt mycket och idag lossade en stor bit av den gamla lagningen så i morgon bitti måste jag ringa Folktandvården så att jag kan få en tid för att kolla upp detta.


I morgon skall jag försöka ta mig iväg och handla lite också, jag känner att jag behöver komma ut och iväg lite. När jag inte mår så bra blir jag lätt rastlös och då behöver jag lämna hemmet en stund och få något annat att fokusera på än vad som behöver göras här hemma.


Nu skall jag titta lite på TV innan det är dags att slå igen mina blå.📺




Önskar alla läsare en fortsatt fin kväll! 💜


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar