måndag 20 maj 2019

Nu börjar det röra på sig...

God kväll kära läsare!

Jag bloggade senast i lördags och hade tänkt att jag skulle skrivit ett blogginlägg igår men det blev inte av så här skriver jag lite nu om de senaste dagarna.

I lördags städade Tony och jag här på förmiddagen och på eftermiddagen kom Anette, Christer och Alva hit. Dom hade köpt fikabröd med sig så vi fikade tillsammans efter att Tony hade hjälpt Christer med att byta en lampa på deras bil. När dom skulle köra hem frågade Alva om hon fick sova över här och det fick hon naturligtvis göra så vi hade en nattgäst här tills igår eftermiddag, då kom Anette och Christer hit för att hämta Alva. När dom hade kört hem körde Tony iväg och handlade en del. Han köpte bl.a. en smörgåstårta som fick bli vår middag igår. När Tony kom hem började vi med att plocka in varorna han hade handlat och därefter klippte Tony mitt hår. Jag har ju blekt mitt hår tidigare men håret har tagit mycket skada av detta så nu skall jag försöka undvika att bleka det mer. Håret blev ganska mycket kortare efter klippningen men nu hoppas jag på att håret kan återhämta sig. Det blev i alla fall inte kortare än att jag kan sätta upp det och det var det viktigaste eftersom jag gillar att ha mitt hår uppsatt emellanåt. När vi hade ätit igår kväll var mitt ben väldigt svullet igen och jag hade ont så jag gick och lade mig. Jag somnade ganska tidigt men har sovit oroligt inatt på grund av smärtorna, men vaknade i alla fall utan så mycket smärtor.


Idag vaknade jag till en ganska varm och dimmig morgon här. Tony hade semester i torsdags och i fredags men idag har han jobbat igen så jag har haft egentid. Min morgon började som vanligt med att jag tog mina morgonmediciner och sedan låg jag kvar å tittade på Nyhetsmorgon lite innan jag gick upp och fixade frukost till mig. Idag var jag ganska hungrig så jag stekte några ägg till frukosten, älskar verkligen stekt ägg till macka och kaffe på morgonen. Jag åt också lite yoghurt med hallon och blåbär till frukosten. 


Efter frukosten satte jag igång med dagens inomhussysslor. När Tony kom hem från arbetet gick vi ut och Tony städade undan lite i trädgården, sedan började han greja med åkgräsklipparen och fick igång denna, så det blev lite gräsklippning också innan det var dags för matlagning och middag. Jag kan ju tyvärr inte greja och fixa så mycket numera på grund av att jag har syrgasen. Alltså vad jag saknar tiden när jag i alla fall orkade fixa en hel del både inne och ute, visserligen har jag ju alltid haft smärtor och svårt att röra mig men jag hade ändå några bra år fram tills jag blev
40 år, det var då mycket förändrades och det blev värre både med smärtorna och andningen. 


Idag har jag kollat min journal på "nätet" och nu börjar det röra på sig. Den 13 juni har jag en kallelse till Hematologmottagningen på Blekingesjukhuset i Karlskrona. Då får jag förhoppningsvis reda på vad det är för fel med mitt blod och varför jag har så lågt blodvärde, jag hoppas verkligen inte att det är något allvarligt utan att det kanske är någon av mina mediciner som ställer till det. Jag fick också reda på att den 17 juni skall jag på återbesök till Öronmottagningen på Blekingesjukhuset i Karlshamn. Jag hör ju i alla fall bättre nu än vad jag gjorde tidigare men helt bra är det väl ändå inte med hörseln och så rinner det vätska från det ena örat hela tiden. Troligtvis så kommer jag att få genomgå ett hörseltest vid besöket på Öronmottagningen och sedan skall jag träffa läkaren efter det.

Önskar alla läsare en jättefin måndagskväll!💜💛


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar