fredag 3 maj 2019

Tidig morgon med tandläkarbesök!




God morgon kära läsare!




Idag fick jag stiga upp tidigt och göra mig i ordning. Jag ringde Folktandvården igår och påtalade att en lagning på en av mina kindtänder hade lossnat, jag fick då en akuttid redan idag på morgonen hos "min tandläkare". Han kollade på tanden och frågade om han skulle laga den med bedövning men jag vill inte ta bedövning för att laga tänder. Jag tycker att bedövningen känns värre än själva lagningen så det fick bli en lagning utan bedövning, det gick bra, klockan 9 var jag hemma igen och kunde äta min frukost. Jag var lite rädd att tanden skulle behöva rotfyllas men det behövdes tydligen inte så det blev ju inte lika dyrt som jag befarade men billigt är det ju ändå inte att gå till tandläkaren. Jag fick betala 1 810 kronor för lagningen som gjordes idag. 

Igår hade jag en ganska bra dag och orkade faktiskt ta mig iväg för att handla lite. Tony och jag körde först en tur till Kristianstad och vi började med att besöka Erikshjälpen. Där fyndade jag ett par silverörhängen med fina pärlor samt en liten "clutch" från Athomsphere som var helt oanvänd. Jag köpte också en gammal fin gryta i emalj som jag skall ha ute till mina blommor. När vi var klara på Erikshjälpen körde vi bort till Lidl där jag bl.a skulle kolla på lite kläder. På Lidl köpte vi också ett litet balkongbord som jag skall ha ute på vår kökstrapp så jag kan sitta där och fika. Kläderna som jag köpte på Lidl var jag inte nöjd med så dom skall jag lämna tillbaka. På hemvägen körde vi inom Bromölla för att handla lite på Netto. Jag tycker egentligen inte om att handla på Netto men det var några enstaka saker som jag skulle köpa där. När vi kom hem fixade vi lite saker här och sedan lagade Tony middag till oss som igår blev lax med potatis och sås.
Nu skall jag kolla lite bloggar och dricka lite mer kaffe innan jag sätter igång med dagens sysslor.



Önskar alla läsare en jättefin fredag!
Ta väl hand om Er och varandra!


 Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar