söndag 13 juni 2010

Nu har vi “rockat” nästan en hel vecka!

2qlcu1f
Ja, jag har i alla fall jobbat en vecka på Sweden Rock Festival, förra lördagen började jag med att hjälpa svärsonen i Sweden Rock Shop, vi hängde upp och prismärkte årets Festival merchandise, det blev en lång dag både på lördagen och söndagen, på lördagen jobbade jag, dottern och svärsonen mellan klockan 10.00 till klockan 23.00 och på söndagen jobbade svärsonen, jag, gubben och sonen med samma sak  jag under lika lång tid. Måndagen blev en hemmadag för mig, då gällde det att packa och ordna allt som vi skulle ha med oss ner till Festivalen, det blev ju en hel del grejer att packa eftersom vi övernattade nere i Norje under själva festivalen. Svärsonen fick låna ovanvåningen på Shopen och det var där som vi övernattade. Det blev lite trångt när vi lade ut alla madrasser och vi hade bäddat för 5 personer och 1 hund, ja, Skorpan var naturligtvis också på plats. Det var ändå skönt att övernatta på plats i Norje, visserligen har vi inte mer än ca 7 km hem till vårt hus, men eftersom vi jobbade till klockan 21.00 och oftast kommer man ju inte därifrån förrän flera timmar senare, och då brukar det bli så att man endast åker hem för att sova, för att sedan ta sig ner igen.
aaa Nu är festivalen över och när vi körde därifrån idag var det fullt med folk som höll på att städa alla utrymmen, både ute och inne, så efter ett par dagar så kan man inte se att det har varit någon Rockfestival på den här platsen. Många trevliga människor har man mött där nere på festivalen, de ansvariga för festivalen, en del trevliga personer från banden som har haft sin signering intill Shopen och på vägen till signeringen så har dom passerat oss som jobbat där, sist men inte minst alla kunder som vi har haft i Shopen, jag vill verkligen tala om för Er som inte har träffat hårdrockare eller hårdrocksälskare, att det är väldigt trevliga människor, jag har under den här veckan inte träffat någon hårdrocksälskare som har varit otrevlig, det är också så fint att alla dessa personer oavsett ålder, umgås på ett så trevligt sätt, här umgås man verkligen utan några generationsgränser.

aaaNär vi hade packat bilen med alla våra grejer, så körde gubben och jag in till Sölvesborg för att handla lite, det var ju dags för oss att fylla på kylskåpet, det var också dags att hämta ett paket som jag hade fått från Ellos, det var den rosa kameran som jag beställde för en tid sedan, en enkel modell, så att till och jag klarar av att fota med den.
z4a6c924a009d4 

Nu har vi bara kopplat av och tagit det lugnt efter det att vi kom hem, det har blivit sen middag med hemlagad mat efter en veckas snabbmat under festivalen.

2721909xrvifoyqcq
002PuppyFun_vi_Hugs33
NillaLaie_23 summer_21b 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar