onsdag 2 juni 2010

Dofter och horoskop!

125612538579048 Coffee
När man funderar på vad som är lättast att glömma här i livet, så finns det nog inget som i alla fall stannar kvar så länge i minnet som dofter, ikväll har gubben klippt gräs och doften av
nyklippt gräs och doften av blommande syrener har känts in i huset, när jag hade fönster och dörrar öppna, en underbar doft. Ibland kan jag
känna dofter som jag förknippar med saker långt tillbaka från barndomen, det tycker jag är så härligt, jag kan fortfarande minnas den fina doften när min far kom hem från arbetet i skogen, (han var skogshuggare), den där underbara doften av oljeblandad bensin, gran- och tallbar
blandad med doften av kåda och nysågat trä.
Jag tycker fortfarande den doften får mig att minnas en tid i barndom, det finns andra dofter som jag tror att många barn idag, inte vet hur det doftar, som t.ex en nytjärad eka vid insjön där 
“Porsen” doftar i sommarkvällen. Ibland hör man folk som av olika anledningar blivit av med doftsinnet, det kan inte vara något vidare att mista detta sinne, jag har svårt för att gå och jag har värk varje dag, men när jag börjar tänka på som att mista doftsinnet, eller att mista syn eller hörsel, så är mitt “handikapp” enligt min mening, en ynka liten sak, det finns verkligen så mycket att känna glädje över, ibland kan det nog vara svårt att tänka så, men man behöver verkligen tänka till ibland över vad vad det är i livet som ger oss glädje och få oss att känna tacksamhet över detta.

ay6e6g

Jag brukar inte så ofta läsa horoskop, men “riktig astrologi”, tror jag väldigt mycket på, men idag läste jag i alla fall mitt horoskop på “Passagen Nöje” och det sade så här:
Jungfrun 24/8 - 23/9.

ay6e6g

“Din dag kännetecknas av harmoni. Försök att samla energi till bekymmer som kommer.”

“Så har faktiskt min dag varit, jag har verkligen känt harmoni, men jag hoppas att de bekymmer som kommer inte är allt för svåra, jag önskar att min gubbe, jag själv och mina barn med deras respektive samt alla mina vänner får vara friska”

ay6e6g

Här får Ni ett par bilder från 1960-talet på min far Napoleon och hans barndomskamrat och tillika arbetskamrat Herman när dom utförde arbetet i skogen utan maskiner.
 dfdffddf
CCI20090305_000473343434 
1671811p9ofawmz52 
kisses Nillahug-1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar