lördag 12 juni 2010

Nazareth lever, Rock-Olga är död!

toop-3 Jag är fortfarande kvar i Norje på Sweden Rock Festival, sitter här i rummet, där vi 5 personer har övernattat under rockfestivalen. Jag hade tänkt att jag skulle se så många band och artister under den här festivalen, men jag har jobbat varje dag kl. 15.00-21.00 sedan i tisdags, även idag blir det samma tid att jobba. Igår hade jag tänkt gå och se Billy Idol, Gary Moore, men när jag hade jobbat färdigt, så var jag också helt färdig, hade så jäkla ont i fötterna och var så trött, det blev en liten stund vid datorn medans ungdomarna var iväg ute på området, men efter en stund så kom dom tillbaka hit, helt färdiga dom också, så det blev ett
ganska tidigt sänggående för oss allihop. Jag hade också tänkt att gå några varv bland alla marknadsknallarna som finns här på festivalen, men vi får se vad jag orkar idag, eventuellt så kör vi hem ikväll för att sova hemma. Ikväll spelar Guns ´N Roses kl. 23.30-02.00, det hade ju varit kul att se och höra deras framträdande, men vi får se vad jag orkar med. Det har i alla fall varit kul att vara här på festivalen, jag hade förmånen att få höra lite av Nazareth när dom framträdde, och en av höjdpunkterna för min del var när jag jobbade i Shopen vid deras signering, de artister som skall signera passerar nämligen Shopen precis bakom oss som står vid kassorna, killarna eller rättare sagt gubbarna i min gamla favoritgrupp Nazareth var jättetrevliga, de signerade mina skivor, en gammal vinyl som jag köpte 1977 och en CD som jag nyligen har köpt på Tradera, utöver detta så ställde dom gladeligen upp på att bli fotograferade tillsammans med mig,  utöver det fick vi också möjligheten att fotografera gruppen tillsammans med mig och min son. Lite andra foton har det också blivit tagna här, jag kommer att lägga ut en del foton senare här på bloggen och även på Facebook, jag är inte så himla glad för att lägga ut foton på mig själv, men ett undantag blir det i alla fall när det gäller de här fotona där jag är fotograferad tillsammans med medlemmarna i Nazareth.

fvv5nl 
Det var lite trevligt från Rockfestivalen här i Norje, nu till något tråkigt som har hänt bland gamla favoritartister, jag läste i dag att  Rock-Olga (Birgit Magnusson) har avlidit i sviterna av en blodförgiftning, detta på grund av att behandling sattes in för sent. Rock-Olga var också en av mina gamla idoler,  fina härliga Rock-Olga som skulle åkt på turné i sommar tillsammans med Little Gerhard, Rock-Ragge och Burken, men nu är kvartetten splittrad, detta är oerhört tråkigt och jag tänker i denna stund på hennes anhöriga.

R.I.P Rock-Olga!

birgit  
Bilden lånad från Rock-Olga´s egen hemsida.
fvv5nl

Rock-Olga dog av en allvarlig blodförgiftning, det var ett till synes harmlöst litet sår under en tå som utlöste denna reaktion och behandling sattes in för sent. Jag vet av egen erfarenhet vad såna här sår kan ställa till med om man har nedsatt immunförsvar, jag har nämligen själv haft blodförgiftning efter att fått torrsprickor under tårna, där bakterier lätt sedan kan få grogrund och sprida sig i blodet. Det är på grund av detta som jag kämpar för att få den fotvård som jag har fått remiss till, men sjukvården här i Blekinge har nekat mig. Eftersom jag har den sjukdom som jag har så har jag en ökad risk för sådana här infektioner som leder till rosfeber (Erysipelas). När jag fick min blodförgiftning hade jag gått lite för länge med denna också, men behandlingen kom i alla fall i tid, jag fick ligga inlagd på infektionsavdelning i ca 1 vecka och under denna veckan hela tiden få penicillin (antibiotika) intravenöst under hela tiden. Det här med att inte få den vård som man är berättigad till har jag skrivit om många gånger här i min blogg, men det är det tråkiga med att ha en sällsynt diagnos, eftersom det många gånger då är lättare att säga nej till vården än att kanske sätta sig in i patientens situation och  sjukdomsbild. Det här kommer jag att skriva om och kämpa för så länge jag kan, det här med att patienter med sällsynta diagnoser måste kunna få rätt vård här i Sverige, utan att man varje gång skall behöva strida för sin sak. Det finns en grupp på Facebook som jag är medlem i, denna grupp heter “Sällsynta diagnoser”, gruppen är startad av Maria Gardsäter, i gruppen finns också kända personer som bl.a David Lega.aa8-13

2n1gx1l

Någon har sagt...

”Empati kan inte framkallas med tanken, det är en funktion som enbart finns hos hjärtat.” 
11851156783519re  7bkuwz30pgz      
I wish you a weekend of Beauty and much Love…
Enjoy each moment!butterflies-1 butterflies-1

ictDPTENo-jpg
1509760an3q0q7x0f z4ba9399f9ddb0gggggggggggggggg_thumb[6]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar