tisdag 29 juni 2010

Ännu en solig dag!

9fe5d6f7 Solen skiner även idag, härligt solsken med blå himmel. 
1457745k8p286od3g_35663856_thumb1 
Tänkte berätta en sak för Er. Min trefärgade långhåriga katt försvann tyvärr i april, och har inte kommit tillbaka, jag saknar henne jättemycket fortfarande och det kommer jag nog alltid att göra, hon var som en kär familjemedlem, och det är väl så det skall vara, men jag har i alla fall nu skaffat en ny katt. Vår nya katt kom till oss den 19 juni, och i flera dagar var hon lite rädd och gick omkring och skrek, men nu är hon inte rädd för oss längre, hon har blivit riktigt tillgiven och är väldigt lekfull, man får se upp var man lägger sina smågrejer för hon hittar allt och leker med allt hon hittar. Vi bor ju på landet så våra katter har alltid fått vara både ute- och innekatter, men ännu så länge har hon inte fått vara ute, jag vill först att hon vänjer sig vid oss riktigt innan hon får gå ut. I övrigt har hon ju Skorpan som hon också måste vänja sig vid, men det börjar gå ganska bra det också, första dagarna ställde hon sig med ryggen i en båge och bara fräste mot Skorpan, men eftersom Skorpan är en så förståndig och duktig hund som inte bryr sig om katten alls, så det går bättre och bättre, katten är till och med väldigt nyfiken på Skorpan nu och avståndet mellan dom blir mindre och mindre, så det kommer säkert att gå bra, man får bara ge dom tid att vänja sig vid varandra.1097027hqc9zau8jxDet var lite om min nya katt, men fortfarande är jag på jakt efter en långhårig kattunge, jag har tidigare haft mer än en katt, och det skulle jag kunna tänka mig att ha igen. Jag vet ju att det föds så många kattungar, så det borde väl finnas en långhårig kattunge någonstans till mig, den kommer att få det så bra här hos oss i familjen.
version-f25d9b03dc41710236d3aedeaf7ba1a5

1031714zwfuc50185  Nillagk99

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar