onsdag 18 juli 2018

Tropisk natt och jag kände mig “bakis”…

tumblr_ohivkgxjyY1tafem1o1_1280God kväll alla läsare!

Igår kväll tog Tony Åkes bil hem hit eftersom han skulle reparera den och efter att han var klar med reparationerna fick han köra ner till stan för att återlämna bilen. Nu till helgen har vi ju tänkt att vi skall åka en tur till Danmark igen och då skall vi låna Åkes bil som är en handikappbuss. Vi har lånat den här bilen tidigare när jag har behövt ha med mig min moppe och på lördag när vi skall åka över till Helsingör så behöver jag ha med mig moppen igen.

När Tony kom hem från stan så var det dags för oss att äta middag och vi gjorde det lätt för oss genom att värma några färdigrätter. Det är verkligen skillnad på vilka färdigrätter man köper, de vi åt igår var färdigrätter från Dafgårds i samarbete med Leif Mannerström, dessa är både mättande och jättegoda. Jag åt helstekt kotlettrad med kryddad potatis och herrgårdssås.

37381678_10155532506821129_1033637833161572352_n

Inatt har det varit tropisk natt igen och det har verkligen märkts. Tidigare hade jag ju svårt att sova på nätterna men nu har jag sovit bättre under en period. Jag har vaknat ganska utsövd och betydligt tidigare på morgonarna än vad jag gjorde när jag sov så dåligt på nätterna, men nu när värmen har varit som värst och med tropiska nätter är det svårt att sova ordentligt, så idag var jag inte särskilt pigg när jag vaknade, det kändes som jag hade varit på en jäkla fest och jag kände mig “bakis” men jag drack ingen alkohol igår, det blev bara vatten, kaffe och mjölk, så det är väl värmen som gör att jag mår som jag gör. Jag vaknade ganska tidigt i alla fall och tog mina morgonmediciner men sedan låg jag kvar i sängen en stund för att titta på TV4´s Nyhetsmorgon. När jag väl har tagit mina morgonmediciner så vet jag ju att det dröjer ca 1 timme innan jag får börja med mina toabesök eftersom jag tar 2 st vätskedrivande tabletter direkt på morgonen och då är det ingen idé att försöka sova mer för när dessa tabletter börja verka så är det toan som gäller direkt.

Idag har det regnat här och det var välbehövligt! Jag trodde nog aldrig att jag skulle tänka som jag gjort idag, att nu får det gärna regna hur länge som helst, ja kanske inte hur länge som helst, men naturen och växterna behöver mycket regn, samtidigt behövs det ju verkligen för att grundvattennivån skall bli bättre. Vi har egen brunn och har aldrig under de 33 år vi bott här varit utan vatten, men man får ju ändå tänka på att inte slösa med vattnet. Det har varit kvavt så jag hade hoppats på ett rejält åskväder som kunde rensat upp i luften. Den här tryckande värmen är inte alls bra för oss med hjärt- och lungsjukdomar och allt blir jobbigt när man som jag har andningsbesvär. Jag orkar inte göra något som är det minsta ansträngande utan det mesta får gå på sparlåga just nu.

2e9230a3230d7c05f3e878761d9df0b3

I morgon är det dags för mig att åka till Blekingesjukhuset i Karlshamn för medicinsk fotvård och idag har vi beställt sjukresan in till sjukhuset.

de593af2Önskar alla läsare en jättefin kväll!  0_890eb_757a824d_S

 glitterfy9150856T342D36_thumb[2]1352098_91472_glitter167cz6

11 kommentarer:

  1. Jag tycker också att färdigrätter kan vara ganska goda. :-)

    SvaraRadera
  2. Fina foton låter som du bor härligt nära naturen. Hoppas eran resa både med sjukhusbesök och framförallt utflykten då moppen ska med blir bra och trevliga. Maria

    SvaraRadera
  3. Helstekt kotlettrad, men mums så gott! :)

    SvaraRadera
  4. Det kan verkligen vara smidigt med färdiglagat ibland! :)

    SvaraRadera
  5. så snabbt o enkelt med färdigmat

    SvaraRadera
  6. Fina bilder och roligt med lite gifs!

    SvaraRadera
  7. Verkligen så varmt att sova nu...

    SvaraRadera
  8. Åh härligt med Danmark! :D Vissa av de där färdiga måltiderna är faktiskt riktigt goda. Jag ÄLSKAR fiskrätterna. De är mina favoriter. Lycka till på den medicinska fotvården imorgon :) // Petra Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Listor till din blogg på min blogg! :'D

    Nouw.com/blogglistor

    SvaraRadera