onsdag 11 juli 2018

Denna dagen, vårt liv…

IMG_20180702_122130Så är det snart dags att börja på maten och efter det blir soffhäng med fotbollsmatch på TV:n. Ikväll spelas ju andra semifinalmatchen, det är Kroatien och England som möts i den här matchen. 

Idag har det varit en ganska intensiv dag för oss. Vi var uppe ganska tidigt och gjorde oss klara å vid 9-tiden körde vi iväg till Karlskrona. Jag hade ju fått en tid för ultraljud på Blekingesjukhuset i Karlskrona. Det var läkarna på Akademiska sjukhuset i Uppsala som hade begärt detta ultraljud för att dom ville veta hur det såg ut vid “stenten” som dom satte in för ett par månader sedan. När vi kom fram till Blekingesjukhuset släppte Tony av mig vid huvudingången och sedan körde han vidare för att parkera bilen. När han hade hittat en parkering kom han in och vi gick sedan vidare till Klinisk fysiologi där ultraljudet skulle göras. Sköterskan som gjorde ultraljudet bedömde att det såg bra ut och att det var bra flöde vid stenten så det var positivt. När vi var klara där gick vi till cafeterian för att fika och äta något, jag hade ju varit fastande innan ultraljudet så det satt bra med en macka och en kopp kaffe. Efter att vi fikat var det så dags för mitt besök hos Kalle på ortopedtekniska avdelningen för att prova mina sandaler som han hade tagit hem. Vi diskuterade fram- och tillbaka om hur vi skulle göra, men sedan kom vi fram till att han i stället skulle göra ett par sandaler som liknar de inneskor jag har. Det var nämligen så att sandalerna han tagit hem var minsta storleken av vad som fanns men ändå så blev dom för stora för mig och det skulle ha sett jättekonstigt ut med dessa eftersom vänsterfoten som är “tjockare” än den andra foten samtidigt är kortare än högerfoten. Det såg så konstigt ut att vänsterfoten inte räckte ända fram i skon och det var faktiskt så att vänsterskon var ca 4 cm längre än foten och jag tror inte jag skulle använt dessa på grund av att det såg så konstigt ut. Jag får ju betala 800 kronor i egenavgift för skorna och det är ju ganska mycket att betala om man sedan inte använder dom.
gif-sc3a9parateur-ornement-dc3a9co-121

När vi var klara på sjukhuset körde vi till Lidl i Karlskrona där vi köpte en ny tvättkorg. Jag tyckte inte om den butiken eftersom det var väldigt rörigt bland kläderna och det fanns inte så mycket kvar av någonting så när vi körde hemåt blev det även ett stopp i Ronneby för att kolla på Lidl där.

Vi kom hem vid halvtretiden och började då greja med lite av varje här hemma och nu är det som sagt dags att börja med matlagningen.

Ja, det var lite om denna dagen. I morgon skall Tony jobba igen, han har ju ingen sommarsemester i år utan tar ut lite semesterdagar då och då. Nästa vecka har jag fått kallelse till medicinsk fotvård på Blekingesjukhuset i Karlshamn men då tänker jag ta sjukresa in till sjukhuset och sedan får jag se om det blir sjukresa hem eller om Tony får hämta mig i Karlshamn. Det känns lite jobbigt att jag numera inte kan köra själv när jag skall på diverse läkarbesök, undersökningar, provtagningar m.m, men jag skall söka färdtjänst igen. Jag hade ju färdtjänst tidigare när jag var väldigt dålig efter min långa sjukhusvistelse men när detta med färdjänsten gick ut så förnyade jag aldrig min ansökan så nu har jag tänkt igenom det och skall söka på nytt eftersom jag har alla mina problem med båda benen, balansen och andningen. Jag kan ju inte åka själv för att t.ex. åka för att handla m.m och ibland vill man vara lite självständig, det känns ju inte helt okej att alltid vara beroende av familjen för att kunna göra saker utan det hade verkligen känts bra om jag kunde göra saker lite mer på egen hand. 

  lserÖnskar alla läsare en fortsatt fin onsdag! 2294341fedyxccc6m[2][2][2]

glitterfy7112449T453B81 ebfb19e8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar