torsdag 12 juli 2018

Torsdag och veckan lider mot sitt slut…

18033847_10154443471441129_224453798773114964_n
Idag vaknade jag redan klockan halv åtta och kände mig ganska utsövd, men tyvärr hade jag värk i båda fötterna. Jag började som vanligt med att ta mina morgonmediciner och sedan låg jag kvar i sängen ett tag till. Jag satte på livesändningen på datorn från TV4´s Nyhetsmorgon. Tyvärr var det lite svajigt på vårt internet så det kopplade ur ett antal gånger. När klockan var strax före nio gick jag upp för att fixa till lite frukost. Jag hade tänkt att brygga kaffe, men det var mer än en halv kanna kvar från igår kväll så det fick bli “värmekaffe” idag. Jag tycker det funkar ganska bra att värma i mikron ibland. Till frukosten blev det ett par knäckebrödsmackor, kaffe och sedan jordgubbar med mjölk (jag hade ju köpt jordgubbar igår). Dessa jordgubbar köpte vi igår utanför Stora Coop i Karlshamn när vi var på väg hem från Karlskrona. Dom var ganska goda men inte så stora, det låg stora jordgubbar överst och sedan var det bara smått under dessa. Jag tycker det är ganska stor skillnad var man köper jordgubbar, de bästa vi har köpt i sommar är dom som vi köpt i grannens gårdsbutik. Där får man nyplockade jordgubbar som är stora och fina samt väldigt smakrika.
36967434_10155521397031129_3565869114008272896_n

När jag ätit min frukost hade jag lite att ta tag i här hemma. Vi åt ju middag ganska sent igår kväll samtidigt som vi tittade på VM-fotboll och sen orkade jag inte ta hand om disken efter det, så det var bara att sätta igång med denna direkt efter frukosten idag. Jag tycker egentligen det är väldigt tråkigt att komma upp och ha en massa disk stående, men vad gör man när orken inte finns. När jag som bäst höll på med disken så ringde min dotter _pixelheart__by_maximumdoodie-d8vpq9yoch vi pratade ett bra tag om allt mellan himmel och jord. Jag hade sedan tänkt att jag skulle gått ut och solat lite, men istället satte jag igång med allt möjligt här inne och det blev inte förrän ganska sent på eftermiddagen som jag tog mig ut, men det känns så skönt att jag har hunnit med lite inomhussysslor också. Jag har ju så svårt att koppla av om jag vet att det finns en massa saker som behöver göras.

ba2ca09eÖnskar alla läsare en fortsatt fin dag!blow-a-kiss-smiley-emoticon[3][7]
28870569_2247388465487768_3185190863890284544_n
glitterfy7112449T453B81

6 kommentarer:

  1. Mumsig frukost, jordgubbar är inte fel! :D

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt med jordgubbar? Flera gånger har jag köpt och de ser så fina ut men är både mosiga och mögliga i botten.. Ha en fin kväll // Gisela, Lantlivmittistan 🌸

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk frukost :)

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla!

    Vilken mumsig frukost hade du. Bon appétit! :-)

    Ha en solig dag!

    PabloD - Soleado.se

    SvaraRadera
  5. Åh vad gott med jordgubbar!

    SvaraRadera