fredag 27 juli 2018

Så himla skönt… lite bättre… och grillat ikväll…

Everclean Sverige-18319066_1344611058959490_6269725738670507054_oJa, så himla skönt att jag har varit lite piggare idag. Jag har haft ont idag också men jag vågar inte ta något morfin eftersom jag tycker att jag blir andningspåverkad av morfinet och det är verkligen något som blir extra jobbigt i den här värmen, men förhoppningsvis så kommer det bli lite svalare snart. Det gäller att ta det lugnt men det känns skönt att kunna vara igång lite grann. Det blir ju väldigt trist och långtråkigt att ligga till sängs som jag fick göra igår. På förmiddagen tog jag hand om disken från gårdagen, torkade lite i köket och slängde in en maskin tvätt. På eftermiddagen tog jag hand om en del tvätt som skulle in i garderoben, sedan blev det mest småplockande med diverse grejer så att det i alla fall är lite undanplockat här. När jag var klar med alla inomhussysslor gick jag ut en stund också.
Åh, kan ni tänka Er vad vi har gjort ikväll? Jo, vi har grillat Smile with tongue outVi dammade av den gamla elgrillen och satte oss ute vid trädgårdsmöblerna för att tillaga middagen. Det blev grillad flintastek som vi sedan åt med potatissallad och grönsallad. Det var härligt att kunna sitta ute och fixa till middagen. Jag har tyckt att det varit för varmt nu på dagarna men kvällarna är ju härliga.
37884247_10155552810281129_275130120308523008_n

I morgon är det bakluckeloppis vid Bellas i Bromölla men vi har inte bestämt oss ännu om vi skall åka dit och sälja lite eller om vi skall skippa det. Jag skall först och främst kolla kvällens väderprognos inför morgondagen, det är ju inget kul att stå där om det blir regn. Det blir kanske så att vi inte bestämmer oss förrän i morgon bitti om hur vi ska göra. Jag skulle ju tro att Tony kan lasta bilen ganska snabbt denna gången eftersom alla lådorna står ute i garaget. Det var ju meningen att vi skulle varit iväg på bakluckeloppis för 14 dagar sedan men då blev det inte av så Tony satte lådorna där, så det är ju lite enklare att lasta in dom i bilen nu.
Nu skall jag lägga mig och lyssna på Karlavagnen! Radio-On-88557
Önskar alla läsare En God Natt! version-d20510eeefb0e2f9aceef2e93ae0a6c3
glitterfy7111057T719B81 22763298_bear13

12 kommentarer:

  1. Va mysig med grillning. Här hos oss får det princip inte grilla. Så vi får vänta i ett tag till...ha en mysig dag idag! 💕

    SvaraRadera
  2. Åh vad got med grillat! Jag har faktiskt inte grillat en enda gång iår haha :)

    SvaraRadera
  3. Vad gott att grilla lite, sådan mat kan slå allt! Om ni åker på bakluckeloppis, så hoppas ni får det kul! :)

    SvaraRadera
  4. Här är det totalt eldningsförbud så inte ens elgrillar är accepterade längre :/

    SvaraRadera
  5. Vad gott att grilla! :D

    SvaraRadera
  6. Här får vi inte grilla. Det som är så klassiskt sommar!

    SvaraRadera
  7. Åh vad gott med grillat! Så bra att ni hade en elgrill hemma. Sån får man ju använda just nu trotts värmen och torkan. Jag hade själv velat grilla med här är det totalt stopp (Öland). Hoppas ni får en bra dag! :D // Petra Elisabeth

    SvaraRadera
  8. va söt katt :D

    Men sååååå gott med grillat

    SvaraRadera
  9. Så roligt med bakluckeloppis! :D

    SvaraRadera