tisdag 17 juli 2018

Tisdag och det kom lite regn…

20180717_131516God middag kära läsare! 8-735468

Idag hade jag inga stora planer för dagen och det var väl tur det eftersom jag har haft problem med min IBS-mage. Det blev mycket spring med massor av toabesök på morgonen så det tog tid innan jag vågade äta något och därför blev det ganska sen frukost för min del. Jag läste i någon blogg att många får värre problem med IBS-mage på sommaren, men jag tror att det många gånger beror på att vi på sommaren äter lite annan mat än vad vi äter under vinterhalvåret. Jag märker ju t.ex. att jag får mer problem när jag äter grillat och utöver det så äter vi mycket mer sallad på sommaren och bl.a. är ju tomater laxerande så det är ju inte så konstigt att jag får problem med diarréer. Egentligen skulle jag försöka undvika att äta vissa matvaror men ibland är det svårt när det är så mycket som magen reagerar på.

Efter att jag hade ätit klart mina frukostmackor idag så märkte jag att det blödde från överläppen, vet inte vad som hänt men det blödde i flera timmar innan det lugnade ner sig. Det är nackdelen med de blodförtunnande medicinerna att när det börjar blöda så tar det tid innan det stoppar. Det är ju inte heller så lätt att sätta ett plåster på läppen, men börjar det blöda igen så ska jag se om det funkar med ett munsårsplåster.

När jag var klar med frukosten så tog jag hand om disken från gårdagens middag och kan ni tänka er när jag stod och diskade så kom det en regnskur. Tyvärr så blev det inte mycket av regnandet, några minuter efter att det slutat så kunde man inte ens se att det regnat och allt var lika torrt igen.

20180716_204152.jpgb
Gårdagens middag blev baconlindad fläskfilé med potatis och sås!
37373434_10155531625221129_1506360947579551744_n
Jag älskar att äta såna här frukostmackor med skinka och mycket grönsaker!

201704091335233834_sbig3vvvv[18]

Nu skall jag hänga upp en maskin tvätt och sedan hade jag tänkt att jag skulle gått ut och fixat med mina blommor, redrosemen nu ser det ut som att det kommer börja regna igen!1f327
e6ca26b2.pngbÖnskar Er alla en fortsatt fin dag! _ATT2b8de9c9


glitterfy7112449T453B81 8mi8i

3 kommentarer:

  1. de va överskönt med regn idag :)

    SvaraRadera
  2. Ohh skulle verkligen behövas regn och så gott det såg ut

    SvaraRadera
  3. Åh va gott med baconlindad fläskfilé!

    SvaraRadera