fredag 20 juli 2018

Fredag igen och nya klädinköp är gjorda!

20180710_163334Hejsan alla läsare!
Namnlös.png1

Har ni några planer för dagen? Jag har väl egentligen inte några direkta planer för den här dagen, förutom att plocka undan lite här hemma, diska och tvätta lite. Sånt räknar jag inte direkt till planer för dagen, det är ju sånt jag gör varje dag!
Idag har jag väldiga besvär med min IBS-mage igen, men ibland har jag mig själv att skylla, jag slarvade en hel del med maten igår när jag var iväg och sedan blev det lite för sen middag igår kväll samt att jag drack lite vin och det är sånt som påverkar mina magbesvär ganska mycket, så idag får jag försöka kurera mig.
201704091335233834_sbig3vvvv[18][8]
Igår var det lite annat planerat eftesom jag var på Blekingesjukhuset i Karlshamn där jag fick medicinsk fotvård. Jag blev hämtad här hemma ca 12:15 av en sjuktransport som sedan körde mig och två andra personer ner till Karlshamn. Jag hade kunnat få sjuktransport hem också men denna gången hämtade Tony mig när han slutat jobbet, detta för att vi skulle handla lite på Lidl. Vi har ju ingen Lidlbutik här i Sölvesborg och skulle jag ha åkt hem med sjuktransporten så hade vi sedan fått ge oss iväg till Bromölla där vi har den närmaste Lidlbutiken och därför tyckte vi att det var lika bra att jag väntade kvar i Karlshamn så kunde vi handla där. Jag skulle köpa några korta leggings, jag hade tänkt köpa både vita och svarta men tyvärr så fanns det bara vita som var korta, de svarta var långa leggings. Jag köpte i alla fall ett par vita som jag kan ha nu i sommar. Jag har ju alltid skämts för att visa mitt ben och fot men nu på sommaren när jag är brun så tycker jag att ärren syns mindre och sen har jag inte riktigt samma komplex nu när jag är äldre. Förr hade jag ju aldrig visat så mycket av benet som jag gör nu. Jag blev så glad när jag kom in på Lidl för jag hittade 2 st långkoftor och det var precis vad jag hade tänkt kolla efter i nån butik. Jag har helt missat att Lidl skulle sälja sådana. Det blev köp av en svart och en grå långkofta. Vi handlade sedan lite matvaror där också innan vi begav oss hemåt. Väl hemkomna var det bara till att öppna tvärdrag här i huset. Det var skitvarmt här eftersom det varit stängt hela dagen.
37305859_2061320137415802_7004618315725275136_o
Nu får jag återgå till mina hushållssysslor här hemma och önskar alla läsare en fantastisk dag!
glitterfy7112449T453B81  teacups4

9 kommentarer:

  1. Min semester startar om 45 min, ska bli sååå underbart med 5 lediga veckor framöver :) Ska ner till stan efter jobbet och fixa sommarnaglar.

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt med magen, hoppas det känns bättre snart :)

    SvaraRadera
  3. Roligt att det blev lite shopping! :D

    SvaraRadera
  4. va kul med shopping och skönt med fotvård :D

    SvaraRadera
  5. Har jättestora problem själv med IBS just nu, alltså ja du som har det själv vet ju hur det är man har kroniska, men nu är det hela tiden. Läste att det kan vara värmen som spökar och rent spontant är det nog inte helt orimligt :/

    SvaraRadera
  6. Vad kul det är när man hittar sånt man har tänkt köpa på en affär man inte hade tänkt sig, du får gärna visa bilder på långkoftorna :)

    SvaraRadera
  7. Vad fint du lägger upp dina inlägg! :)

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att du hittade så mycket som du tycker om. LIDL har verkligen riktigt roliga saker. Jag hade också missat det helt men köpte i vintras en av mina favorittröjor där så nu kollar jag efter fynd när jag går in haha :) Hoppas du får en underbar helg! :) // Petra Elisabeth

    SvaraRadera