tisdag 10 juli 2018

Så blev det ytterligare en diagnos!

Beautiful_Rose_Background-967God morgon! 00020542[2]

Ja, igår eftermiddag ringde min husläkare till mig och tyvärr så var det som jag befarat. Jag har fått gikt också. Nu får det alltså räcka med sjukdomar för min del. Tony och jag pratade just om det igår kväll, att det har varit alldeles otroligt med sjukdomar för min del sedan 2008 när den första blodproppen och infarkten i lungorna konstaterades. Troligtvis så har jag dessförinnan haft mindre blodproppar i lungorna i över 10 års tid och fick först 2010 en diagnos vad det gäller andningsbesvären. Jag genomgick ju sedan den stora lungoperationen 2011 där rester från gamla proppar i lungorna skulle rensas bort, men tyvärr så fanns det rester av mindre proppar som inte gick att få bort så dessa som är kvar bidrar väl en del till att jag fortfarande har andningsbesvär. Jag föddes ju med en sällsynt, kronisk och obotlig sjukdom (Klippel-Trenaunay Syndrom) men inte trodde jag att denna sjukdom skulle ställa till det så mycket som den har gjort och att jag skulle få en lungsjukdom av denna.

De senaste nätterna har jag sovit skitdåligt på grund av värken. Jag har ju den vanliga värken i vänsterfoten där jag har min medfödda sjukdom, men nu har värken av gikten varit rent jävlig också. Läkaren som ringde mig igår skrev ut inflammationshämmande medicin, NSAID-preparat som jag nu skall medicinera med i 3 veckor, sen får jag hoppas att det blir bättre. Min husläkare tyckte ändå att det skulle göras en röntgen av foten och fotleden så att det inte är några förslitningar där också. Jag har ju haft värk sedan barndomen och eftersom jag inte har varit så stark i vänstersidan har jag ju belastat högerfoten/högerbenet mer i över 60 år så man vet ju aldrig vad detta har ställt till med.

6019bd2d

Nu skall jag i alla fall äta min frukost innan jag sätter igång med dagens sysslor.
3a53301e





glitterfy7082803T627B81

glitterfy7082852T675B81


3 kommentarer:

  1. Du er tøff og sterk. Takk for at du blogger om en så sjelden sykdom som KTS. Føler med deg, da jeg har en datter med samme syndrom. Håper det er slutt på nye sykdommer nå Nilla, klem

    SvaraRadera
  2. Förstår att du blir less för till slut blir det bara för mycket. Jag har en svåger som har haft gikt i flera år och äter medicin.

    Jag har aldrig hört talas om den sjukdomen så jag skall gå in och googla. Värk är förödande och vet lite eftersom jag varit med om en del men du har det ju sju resor värre.

    Du har verkligen fått gå igenom mycket. Hoppas ändå att du får bra hjälp med detta.

    Känner med dig
    Stor varm kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. Du är tuff min vän💖jag har stor respekt för allt du gått igenom och ändå har värme,kärlek och empati att ge oss alla💖 kram Ewa

    SvaraRadera