tisdag 31 juli 2018

Denna tisdag…

61c3455dGod eftermiddag! 26655827_2107629636189982_2413471329123565568_n

Det blev lite ändrade planer under gårdagen. Lite innan lunch ringde Anette och frågade om jag ville hänga med på en “loppisrunda” och det ville jag naturligtvis. Så lite senare kom Anette, Christer, Alva och Mathias hit för att hämta mig. Vi körde först till Bromölla där vi besökte en secondhandbutik innan vi körde vidare till en annan secondhandbutik i Kristianstad. Jag hittade inget att handla men de andra handlade lite saker till Alva. Vi var sedan inne på Lager157 och kollade lite, men jag handlade inte något där heller. På hemvägen blev det ett stop vid EKO hallen i Fjälkinge. Alva hade somnat i bilen så jag satt kvar hos henne och hade alla dörrar öppna så att det skulle bli lite svalare. När vi kom hem blev det fika här för oss allihop innan de andra körde hem till Kyrkhult.

Idag har jag fixat med lite grejer här hemma. Efter frukosten satte jag igång med disken från gårdagen och sedan har jag tvättat lite och tagit hand om en del ren tvätt som jag lagt in i garderoberna. Jag har också en del kläder som jag köpt på Lidl och som jag skall lämna tillbaka. Dessa har jag sorterat och lagt ihop med kvittona så att nu kan vi lämna tillbaka det nästa gång vi skall handla där. Jag hade behövt dammsugit också men det har varit för varmt för att orka med det så vi får se om jag eller Tony kanske kan ta golven lite senare ikväll. Ja, det var detta som jag orkat göra i denna extremvärme, jag skulle ju behövt fixa mer grejer, men orkar inte så mycket. Hörde i alla fall på radion idag att det skall bli lite normalare julitemperaturer nästa vecka, det kommer ju ändå vara varmt men förhoppningsvis kommer det att kännas något svalare. Nu skall jag strax ta mig ut lite i solen och kolla till mina uteblommor.

Önskar alla läsare en jättefin tisdag! 3645408nyta5xdcxx


004ec6cf
glitterfy9150856T342D36_thumb[2][6]7a3030ed

2 kommentarer:

  1. Fullt upp hela dagen låter de som :)
    Synd du inte fann något du gillade

    SvaraRadera
  2. Ibland finns det massor man vill ha på loppis och ibland absolut ingenting. Men det kan vara kul bara att kolla runt lite��

    SvaraRadera