fredag 6 juli 2018

Läkarbesök och bakluckeloppis

28827212_2486663261359693_2803552501812653923_oSå är det fredag igen och solen skiner. Jag hörde precis på radion att det skall bli mellan 24 och 29 grader idag med bara enstaka stackmoln på himlen och det kommer att bli en ljummen kväll.

Idag har jag inte så många planer för dagen förutom lite hushållssysslor som jag måste fixa här. Som jag skrev i gårdagens blogginlägg så var jag på Vårdcentralen i Sölvesborg igår där jag började med att lämna in en del betalda räkningar för att få mitt nya frikort utfärdat och sedan begav jag mig till laboratoriet där jag tog njurprover som skall skickas till AK-mottagningen på Blekingesjukhuset i Karlshamn samt diverse blodprover som skall skickas till Hjärtmottagningen på Universitetssjukhuset i Lund. När jag var klar med provtagningen så blev det lite väntan innan mitt bokade läkarbesök. Innan mitt läkarbesök kom Tony upp till Vårdcentralen eftersom han ville vara med. Vi hade ju fått beskedet att vår tidigare husläkare hade gått i pension så jag trodde ju att jag skulle få träffa en ny läkare men tydligen jobbar vår tidigare husläkare fortfarande lite extra innan hon går helt i pension. Jag fick förklara vilka besvär jag har med min “friska fot” vad det gäller svullnader och smärtor. Läkaren tyckte att det skulle göras en röntgen av foten och fotleden samt en röntgen av ländryggen så nu får jag vänta på en kallelse till röntgen. Jag sade också till min läkare om mina funderingar på om det kunde vara gikt så jag fick ta ytterligare prover på laboratoriet. Det togs ett så kallat S-urat där man kan se halten av urinsyra i blodet men sedan ville läkaren ta ytterligare några prover för att utesluta nån annan typ av inflammation i fotleden.

När jag var klar på Vårdcentralen så körde Tony och jag till Kristianstad för att handla lite. Vi kollade först i Pingstkyrkans secondhand-butik där jag köpte 2 små fina ljuslyktor från Kosta Boda och sedan körde vi bort till Erikshjälpen där vi kollade lite innan vi begav oss bort till Jula där Tony skulle kolla på en skruvdragare från AEG. Jag hade hittat denna skruvdragare i Jula´s reklamblad och den var nu nedsatt med 300 kronor så det blev en sådan inköpt. Vi handlade sedan lite matvaror både på Lidl och Maxi innan vi begav oss hemåt.
i-728
Ikväll skall vi förbereda oss för ett bakluckeloppis som vi har tänkt åka iväg på i morgon. Vi har ju massor med lådor färdigpackade med loppisgrejer och ikväll skall dessa bäras ut i bilen så att allt är klart i morgon så att vi kan dra iväg direkt på morgonen.

Idag orkade jag inte äta något på morgonen så det fick bli dessa mackor vid lunch i stället!
36666139_10155509294506129_8642127434012950528_o.jpg2
Önskar alla läsare en jättefin fredag!Kiss_emoticon[4]

30741493_2008601879354295_1382479749867110400_o

glitterfy7115403T875B81 clip_image008[6]

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt med bakloppis!! Och så duktigt att stå och sälja istället för att bara köpa. Det borde verkligen jag också göra. Hoppas att det går riktigt bra.

    SvaraRadera