tisdag 25 november 2008

Vinterängel!

Hittade denna fina text som Marie Fredriksson skrivit, detta är texten på en låt som heter “Vinterängel” och som finns med på en CD som heter “I en tid som vår”.

Vinterängel

Vacker julängel

Vinterängel,
kom till mig.
Sprid dina vackra vingar över mig.
Vinterängel,
ge mig nytt hopp om en bättre tid
som vi kan leva i.
Vinterängel,
tack för du kom hit,
att du ständigt återvänder till
en värld täckt av is.
Lilla ängel,
jag ska skydda dig och ge dig tro
så du orkar bära mig.
Vackra vinterängel,
lär oss leva ut som en vidöppen ros mot den blå himlens slut.
Min lilla ängel, stanna kvar hos mig.
Sprid dina vackra vingar över mig.
- Marie Fredriksson - 

TG-Bamser-39 Kramizar från Nilla

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för din kommentar, blev glad när jag läste den. :)
    Självklart att du får länka till min blogg, det vore bara snällt!

    Roligt att du gillade min intervju med Anders, det finns fler att läsa med andra simmare om du är intresserad av det.
    Hihi, jag har också röstat på Anders. Han är så häftig! Han är ju nominerad till Bragdguldet också - och Jonas Jacobsson.

    Ha det bäst! / Victoria

    SvaraRadera