tisdag 25 november 2008

Var rädda om varandra!

Idag hörde jag Marcus Birro som var gäst hos Lotta Bromé i P4 Extra. Jag tycker han är så bra och jag lyssnar nästan alltid när han sänder “Karlavagnen”. Han har så rätt i detta som han säger om den mediala mobbningen som vissa ägnar sig åt. Marcus Birro har en bra blogg som han under en period stängde ner på grund av att vissa personer lämnade elaka och fruktansvärda kommentarer. Nu har han i alla fall öppnat upp bloggen igen och det gläder mig.

Jag tycker han är en fin människa som inte låter det elaka och cyniska segra.

“Marcus skriver: Jag har svårt att se det riktigt roliga i att mobba och förnedra, och förpesta tillvaron för andra. Varför ska jag lämna över allt till idioterna? I all enkelhet, i all välmening, tolerans, solidaritet och ömhet vill jag att den här bloggen ska vara ett alternativ, en annan karta, ett annat rum att gå in i.

En gerillarörelse mot cynsimen.”

1484652416_5e75a1a75e_t

Vi ska vara rädda om varandra

Vi ska vara rädda  BloggPhoto_5813_191812
om varandra -
om vår vänskap
våra möten i visor
i ord och tankar
även de outtalade
det knappt medvetna
i ett stråkdrag
i ett hjärteslag
i en trasig värld

Vi ska vara rädda
om varandra -    !cid_937AD7EA-16C9-45A4-88B4-0B4B88BEB142
rädda om livet
det icke födda
det sköra livet
som ska blomma
en sommarmorgon 
och lägga sin krans
på vår längtans
dolda gravar

Vi ska vara rädda
om varandra -
- Birger Franzen -

Kramimg_4551d59360ea8

Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar