lördag 1 november 2008

Alla helgons dag

Idag är det "Alla helgons dag" och vi tänder ljus och minns de kära som inte längre finns med oss. Det är många som saknas och finns i mitt hjärta.

Mina tankar går naturligtvis till min käre far som för alltid finns innerst i mitt hjärta, men många tankar går också till andra anhöriga och alla kära vänner som har lämnat oss.


Tänd ljus!

Låt inte mörker hindra dig
att söka Ljuset!
Och när du funnit det,
låt andra se, pröva, övertyga sig.

Vill du, att ljus ska leva,
tänd då hos andra
samma längtan.

Tänd frimodighetens ljus
i rädslans mörker,
tänd rättens ljus
i korruptionens mörker,
tänd frihetens ljus
i ofrihetens mörker,
tänd trons ljus
i förnekelsens mörker,
tänd hoppets ljus
i förtvivlans mörker,
tänd Kärlekens ljus
i dödens mörker.

Tänd ljus!!

~~ Bo Setterlind ~~

Jag önskar Er alla en lugn och skön "Allhelgonahelg".


Kram
Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar