söndag 9 november 2008

Fars Dag




Idag skall vi fira mina barns far på Fars Dag och jag hittade en fin dikt på nätet som Siv Andersson har skrivet och jag tyckte så mycket om denna dikt, som jag vill att Ni också skall få ta del av.

Jag tänker också väldigt mycket på min käre far som inte längre finns med oss, men jag skall tända ljus för honom och skänka honom mina tankar denna dag.

En far

När du var riktigt liten
och någon varit stygg,
så var hans stora famn
en plats där du blev trygg.

En far är en som vet
att skydda sina nära.
Han vakar över dig
långt borta och nära.

När lasset blir för tungt
och hotar att dig stjälpa,
så finns han där till hands
att stötta dig och hjälpa.

Som förebild han går
i livets långa trappa.
Och ingen är som han...
Han är din kära pappa!

Kramiz
Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar