måndag 1 juni 2015

Vardag och frikänd!

Ja så är det vardag och ny vecka. Jag började dagen med min frukost och att titta på senaste avsnittet av "Frikänd" som går SVT1 på söndagskvällarna. Frikänd är en norsk serie men med svenska Lena Endre i en av huvudrollerna. Sändningen av serien är ett samarbete mellan Sveriges Television, TV2 Norge och Miso film Norge. "Frikänd" är verkligen en serie som passar mig.
Här kan ni läsa mer om serien och även se alla avsnitten: http://www.svt.se/frikand/norsk-dramaserie-med-lena-endre


På måndagskvällarna går den danska serien "Arvingarna" som också är jättebra, men den såg jag på DR/Danmarks TV i vintras.

Idag har jag tvättat och ordnat lite grejer här hemma. Om ca 1 timme kommer Tony hem från arbetet och då behöver vi köra iväg för att handla lite, det är ju bara i dag och i morgon som jag kommer att hinna med att uträtta en del här hemma. På onsdag och sedan veckan ut skall jag åka med Tony ner till hans arbetsplats (Norje-Ysane Hembygdsförening) för att hjälpa till med bl.a frukostmackor till en hel del festivalbesökare eftersom Sweden Rock Festival kör igång på onsdag. Tony arbetade igår också eftersom en hel del av deras campare kom redan igår.
 

I natt har det regnat ganska rejält här, men idag har solen varit framme lite, men ännu ingen sommarvärme, men om väderprognoserna stämmer så skall det ju bli fint väder med värme längre fram i veckan.
Kram
Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar