måndag 15 juni 2015

Solig måndag med grillning!

Hejsan vänner!

Nu har jag inte bloggat sedan i lördags, så nu tänkte jag att det var dags igen.

I lördags efter frukosten så åkte Tony och jag ner till Christian, där hämtade vi lite grejer som han skulle slänga, dessa körde vi ut till Miljöstationen innan Tony och jag begav oss iväg till Kristianstad. Det blev först ett besök på Röda korset/Kupan där vi handlade lite grejer, jag hittade bl.a lite fina kläder till Alva och ett halsband till mig, när vi var klara där så körde vi ut till Näsby och Pingstkyrkans second-hand butik, där hittade jag också lite grejer, tredje stoppet blev på Erikshjälpen, där handlade jag lite mer, hittade jättefina kaffemuggar och lite grejer till midsommar. Det blev sen lite shoppat på Rusta också innan vi begav oss hemåt. Handlade lite i Bromölla och Sölvesborg också, sen dags att hämta Voli hos Christian innan hemfärd. På kvällen grillade vi, det blev grillad flintastek med potatissallad och grönsallad som åts ute i den vackra sommarkvällen. Senare på kvällen ville vi sätta oss lite här vid våra datorer och surfa, men tyvärr så slutade vårt bredband att fungera och det fick bli lite TV-tittande i stället innan sängdags. Bredbandet strulade hela natten, men på morgonen igår så funkade det igen, men det blev inte långvarigt. Vi brukar lyssna på Danmarks radio över "nätet" och gjorde så igår också, men tyvärr så stoppade sändningarna hela tiden p.g.a strul med bredbandet. Tony fick ringa Telia för att felanmäla detta och idag har en tekniker varit här, så nu får vi se om det blir bättre i framtiden, det verkar i alla fall "funka" just nu.

Igår på kvällen körde Tony och jag upp till dottern, svärsonen och barnbarnet som bor i Gränum. Jag hade hittat och köpt en gungställning på en Facebook-sida som Tony och Christer satte ihop till Alva (barnbarnet). Hon var jätteglad och gungade länge medan Christer grillade god fläskfilé som vi åt med goda sallader.

Om en liten stund så kommer Anette, Christer och Alva hit för att planera lite inför midsommar. Vi tänker grilla lite ikväll också, man får ju passa på nu när det är fint väder.

Önskar Er alla en fortsatt fin dag!

Kram

Nilla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar