måndag 1 juni 2015

Matlagning och syrénsaft!


Idag hade jag tänkt åka med in till stan och handla, men Tony körde in själv eftersom jag var jättetrött när han kom hem från arbetet. 

När han hade varit iväg och handlat så var det dags för matlagning. Ikväll blir det fiskgratäng med kokt potatis till. Vi vet inte riktigt hur det blir med matlagning i veckan eftersom vi båda skall vara nere i Norje på dagarna och när vi kommer hem så är vi nog ganska trötta. Någon eller några dagar tänker vi väl "äta ute", men sen har vi också laddat upp med en del färdigrätter som kan vara snabbt att värma.

 Ikväll blir det också ett glas vin till maten trots att det bara är "måndag".

Igår provade jag och Tony att göra syrénsaft för första gången.  Hade tänkt göra det förra året, men när jag blev färdig till att göra det så var syrenerna överblommade. Nu har vi i alla fall provat, får hoppas att vi tycker om den också. Jag har aldrig smakat syrénsaft men hört andra som säger att det är gott, så nu väntar jag med spänning på resultatet. Jag läste nån stans att den skall drickas inom en månad, men att det också gick bra att frysa den, så det blir väl till att frysa in några flaskor.
 




 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar